וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו טופז שם קץ לחייו בתאו

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

20.8.2009 / 8:15

הבדרן דודו טופז נמצא הבוקר בשעה 7:10 כשהוא תלוי סמוך למקלחת שבתאו. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו, והוא בן 63. השב"ס: "ועדת חקירה תוקם לבחינת האירוע"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ )

הבדרן דודו טופז שם הבוקר (חמישי) קץ לחייו. מותו של טופז נקבע לאחר שנמצא בשעה 7:10 כשהוא תלוי סמוך לאזור המקלחת בתאו בבית המעצר ניצן ברמלה. טופז היה בן 63 במותו. על פי הדיווחים, הצליח טופז לכרוך סביב צווארו כבל של קומקום חשמלי, שהיה בתאו המפוקח כל העת על ידי שתי מצלמות ואשר בו שוהים גם מספר אסירים נוספים.

צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו בתום 30 דקות של ניסיונות החייאה. בשירות בתי הסוהר מציינים כי עשר דקות לפני שתלה את עצמו דיבר טופז עם הסוהרים שנכנסו לתאו.
נציב שב"ס מינה ועדה מיוחדת לבחינת נסיבות האירוע החמור. הודעה נמסרה למשפחתו של טופז, לאחר שכבר דווחו פרטי המקרה באמצעי התקשורת.

מגורמים במד"א נודע כי צוות מד"א הצטרף לנסיונות ההחייאה רק לאחר כרבע שעה בה טופל טופז על ידי הצוות הרפואי של בית המעצר ניצן. כאשר הגיעו נציגי מד"א איילון למקום לא נותר להם אלא לקבוע את מותו של טופז, שככל הנראה היה תלוי במשך דקות ארוכות ובשל כך, אבד כל סיכוי להצלת חייו. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

"השב"ס עשה כל שביכולתו למנוע את ההתאבדות", אמר מפקד מחוז מרכז בשב"ס גונדר נזים סיביתי לוואלה! חדשות. "הסוהרים שנכנסו להעיר את טופז, מצאו אותו תלוי על ברזי המקלחת ורופא הכלא נאלץ לקבוע את מותו. טופז היה תחת פיקוח ואיתו בתא היו עוד חמישה אסירים", אמר סיביתי. לדבריו, "כל יום אנו מונעים מקרים רבים של התאבדות בכלא. טופז שוחח אתמול עם עובדת סוציאלית ומפקד הכלא שהתרשמו כי הוא לא אובדני והוא אף ביקש בקשות שונות".

ראש אגף חקירות ומודיעין במחוז מרכז במשטרה, ניצב משנה אבי מנצור, אמר הבוקר כי "לא היתה התרשלות של המשטרה בפרשת ההתאבדות של דודו טופז". צוות של המחלקה לזיהוי פלילי של המשטרה היה בתאו של טופז ובדק את הזירה.

ניסה להתאבד בעבר

אין זו הפעם הראשונה שבה ניסה טופז להתאבד: לאחר מעצרו הזריק טופז אינסולין בכמות גבוהה לגופו. כתוצאה מכך התמוטט ופונה לבית החולים וולפסון לטיפול רפואי. במהלך תקופת מעצרו אושפז טופז 3 פעמים שונות בבתי חולים לאחר שחש ברע ונזקק לטיפול רפואי.

לאורך כל הדיונים במשפטו של טופז, הורה בית המשפט כי עליו לשהות תחת פיקוח מיוחד בבית המעצר עקב הסיכון כי ינסה ליטול את חייו והוא הוגדר כאסיר בסיכון. לא ברור איך בכל זאת ולאחר ניסיון התאבדות קודם בבית המעצר, הצליח הבוקר טופז ליטול את חייו ולתלות את עצמו במקלחת שבתאו באמצעות כבל של קומקום.

(עדכון ראשון: 7:50)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully