וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 חרדים הפגינו נגד פתיחת חניון קרתא

איילה חננאל

25.7.2009 / 18:41

המפגינים ניסו לחסום את הכניסה לחניון בירושלים, אך הורחקו על ידי כוחות משטרה. שני חרדים נעצרו בכביש בר אילן לאחר שיידו אבנים לעבר כלי רכב

500 חרדים הפגינו הערב (שבת) ברחוב שבטי ישראל בירושלים, סמוך לרחוב הנביאים. המפגינים קראו קריאות מחאה נגד פתיחת חניון קרתא הסמוך לשער יפו בירושלים. כמה עשרות מפגינים ניסו לחסום את הכניסה לחניון אך הורחקו על ידי כוח משטרה. בנוסף, שני צעירים חרדים נתפסו בכביש בר אילן לאחר שיידו אבנים לעבר כלי רכב. אין נפגעים, אך נגרם נזק.

המהומות בירושלים החלו לפני כחודש עקב החלטת ראש העיר ניר ברקת לפתוח את חניון ספרא בשבתות. ההחלטה הובילה לעימותים קשים, בעקבותיהם חזר בו ברקת מהחלטת והציע פשרה - לפיה חניון קרתא ייפתח בסוף השבוע. גם פשרה זו נדחתה, ובעקבותיה התחדשה האלימות בבירה.

עם זאת, את תשומת לב המפגינים תפסה בשבוע שעבר פרשת "האם המרעיבה". שחרורה למעצר בית אמנם החזיר את השקט לירושלים, אך רק למשך מספר שעות. ארבעה בני אדם נפצעו בשבת שעברה באורח קל מאבנים שהושלכו לעברם בכביש בר אילן בבירה. שניים מהם נפגעו בראשם. בנוסף, עשרה מפגינים חרדים ניסו בשבת שעברה לחסום את חניון "קרתא", אחד מהם נשכב על כביש הכניסה לחניון, והשוטרים פינו אותו ואת חבריו מהמקום.

ראש עיריית ירושלים ביקש אמש בשבוע שעבר את גיבויה של הממשלה בהתמודדות עם ההפגנות האלימות בירושלים. בריאיון לערוץ השני אמר ברקת כי שרי הממשלה ואנשי ציבור צריכים להשמיע את קולם ולהגיב על ההפגנות האלימות של החרדים בירושלים במחאה על מעצר ה"אם המרעיבה". על החלטתו להפסיק את השירותים העירוניים לשכונות החרדיות אמר ברקת כי "יש צורך לשמור על ביטחונם של עובדי עיריית ירושלים, המטרה היא לא ענישה קולקטיבית וכשיהיה שקט נחזיר את השירותים הללו. אני מקווה שלא יחצו קווים אדומים של שלטון וסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully