וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון ביטל את פסיקתו של השופט דרורי

עדי שמחוביץ

23.7.2009 / 12:36

בית המשפט העליון קיבל את הערעור על פסק דינו של שופט המחוזי שלא הרשיע את איתמר ביטון, אברך שדרס עולה מאתיופיה, והרשיע אותו בתקיפה והפקרה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את הערעור שהוגש כנגד פסיקתו השנויה במחלוקת של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה דרורי, שהיה מועמד להתמנות לשופט בבית המשפט העליון. לפני כשנה, שחרר דרורי ללא הרשעה אברך שדרס אישה יוצאת אתיופיה. בית המשפט העליון הרשיע את הדורס, איתמר ביטון, בתקיפה והפקרה. כמו כן, נגזרו עליו שנת מאסר על תנאי ורישיונו נפסל לשלוש שנים. ביטון בן ה-28 הוא בנו של הרב הראשי בחדרה.

שופט העליון אדמונד לוי כתב בפסק הדין: "לאחר שבחנתי ושבתי ובחנתי את פסק הדין, לא אוכל, לצערי, להצטרף לתוצאה אליה הגיע ובוודאי שלא לאמירות שונות שנכללו בה ומהן מוטב היה להימנע". בהרכב השופטים נמנו גם עדנה ארבל ויוחנן דנציגר.

שופט העליון אדמונד לוי אמר בדיון בעניין לפני כשבוע כי "יש פה אירוע קשה ביותר והכלל הוא שאדם שמוכחת אשמתו מורשע בדין. קראתי את ההחלטה ושבתי וקראתי את ההחלטה ולא הבנתי איך לא מורשע אדם כזה. זה לא מתקבל על הדעת".

לפני כשנה לא הרשיע דרורי נהג שדרס עולה מאתיופיה, על אף שקבע כי הוא אכן ביצע את הדריסה, כדי לא לפגוע באפשרותו להתמנות כדיין בבית הדין הרבני. על פי גזר הדין, התפתח ויכוח בין ביטון למתלוננת, נוגה זוראיש, שעבדה כקופאית בחניון. במהלך הוויכוח נעמדה המתלוננת לפני רכבו כדי למנוע ממנו לנסוע. למרות זאת, הנאשם החל בנסיעה והמתלוננת נפלה על מכסה המנוע. לאחר נסיעה של כ-15 עד 20 מטר היא הועפה מהרכב, נחבלה בראשה וטופלה בבית חולים.

דרורי קבע כי ביטון ביצע את המיוחס לו, אך לא הרשיעו מאחר ש"עמד בכל דרישות הרמב"ם בהלכות תשובה והתנצל כדת וכדין בפני המתלוננת". עוד קבע דרורי כי הנאשם למד את הלקח: "עתה, יודע הנאשם מה מצבו של מתדיין הממתין לדינו. 'מטען' זה יסייע לו רבות, אם וכאשר ימונה להיות דיין". בעקבות חשיפת הפסיקה הסיר השר גלעד ארדן את תמיכתו ממינוי דרורי לשופט בבית המשפט העליון. "רצוני כנבחר ציבור הוא להעביר מסר ברור לציבור שמי שינהג באלימות ישלם את מלוא המחיר על מעשיו", הסביר ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully