וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנות מאסר לאב שהטיח את ראש בתו בקיר

עדי שמחוביץ

12.7.2009 / 16:18

גלעד מוקטה מאלעד, הורשע בחבלה בנסיבות מחמירות לאחר שהכה את בתו בת החודשיים, הטיח את ראשה בקיר ומנע ממנה טיפול רפואי. השופט: "אינני יכול להבין כיצד אב נוהג כך"

בית המשפט המחוזי מרכז בפתח תקווה גזר היום (ראשון) 33 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי על גלעד מוקטה, בן 31 מאלעד. מוקטה הורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון, בעבירה של חבלה בנסיבות מחמירות על הכאת בתו בת החודשיים.

האירוע התרחש ב-6 ביולי 2008. מוקטה שהה עם בתו התינוקת לבד בביתו. הוא ניסה להאכילה מאחר שבכתה, אלא שהיא הקיאה והמשיכה לבכות. מוקטה, שחש תסכול מהמצב, אחז בחוזקה בבית החזה ובקרסוליה של התינוקת והחל לנענע אותה. התינוקת לא חדלה לבכות ומוקטה הטיח את ראשה בקיר שלוש פעמים. אשתו שבה לביתם זמן מה לאחר האירוע וראתה את מצב בתה וביקשה מבעלה לקחת אותה לקופת חולים, אך מוקטה אסר עליה לצאת מהבית ונשאר להשגיח שלא תזעיק עזרה. רק למחרת בבוקר לקחה האישה את התינוקת למרפאה לאחר שמוקטה יצא מהבית.

סנגורו של מוקטה, עו"ד אלי בניה, טען כי יש להתחשב במצבו הנפשי הקשה של מבקתה והעובדה כי חש חוסר אונים עם ההתמודדות עם משפחה שאינו יכול לפרנס: "אין זה אירוע סדיסטי כי אם מעשה שנעשה מתוך דחק ותסכול", אמר. אך השופט זכריה כספי לא השתכנע וכתב בהחלטתו: "למקרא התנהגותו הבוטה והקשה של הנאשם כלפי בתו התינוקת, אחזתני חלחלה. אינני יכול להבין כיצד אב נוהג כך בבתו התינוקת. שום נימוק הכרוך במצבו הנפשי או בלחץ, אינו יכול להסביר את מניעת הטיפול הרפואי, בדרך האכזרית הזאת, כפי שנהג הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully