וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן ערכה ניסוי בטיל ארוך טווח

עידן דורנר, ניר יהב, פנחס וולף ויהושע בריינר

8.3.2009 / 14:50

על הניסוי דיווחה הטלוויזיה בטהרן. ראש אמ"ן הזהיר בישיבת הממשלה: "אירן מוסיפה לצבור מאות ק"ג של אורניום מועשר"

אירן ערכה ניסוי חדש בטילים. כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת במדינה. עם זאת, ישנה מחלוקת הטווח והיכולות של הטיל. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה רק על ניסוי חדש בטיל ארוך טווח. לעומתה סוכנות הידיעות האירנית החצי רשמית "פארס" דיווחה, כי מדובר בטיל שנורה ממטוסי קרב, יוצר באירן על ידי מומחים מקומיים וכי הוא מסוגל להגיע לטווח של 110 ק"מ. עוד נמסר כי על הטיל, שמשקלו מגיע ל-500 ק"ג, הורכבו רדאר ומערכת ירי משוכללת המסוגלת לכוון את הטיל באופן מדויק אל יעדו.

ההודעות פורסמו כמה ימים לאחר שמפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, אמר שהטילים האירניים מסוגלים לפגוע במתקני הגרעין הישראליים. "כל מתקני הגרעין באזורים השונים של הארץ הנמצאת תחת כיבוש של המשטר הציוני נמצאים בטווח מערכת הטילים האירנית", אמר. מומחים צבאיים טוענים כי הטילים האירניים מבוססים בין היתר על טכנולוגיה צפון קוריאנית, אך לא ברור עד כמה הם מדוייקים.

בתוך כך, ראש אמ"ן, אלוף עמוס ידלין, התייחס היום בישיבת הממשלה לאיום הגרעין האירני. לדבריו, "רעיון ההידברות מתקבל במזרח התיכון בזהירות. המתונים חוששים שההידברות תבוא על חשבונם ותנוצל לרעה על ידי אירן וסוריה, ושבחסות ההידברות ימשיכו את ההתחמשות. הציר הרדיקלי חושש שמדובר בצעד מקדים לגיבוש קואליציה אפקטיבית יותר נגדו".

ידלין הוסיף כי "אירן חצתה את הסף הטכנולוגי, כך שהגעה ליכולת גרעינית צבאית היא עניין של התאמת האסטרטגיה ליעד של ייצור פצצה גרעינית. אירן מוסיפה לצבור מאות קילוגרמים של אורניום מועשר ברמה נמוכה ומקווה לנצל את ההידברות של המערב כדי להרוויח זמן הדרוש לה להתקדם ליכולת".

מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' איתן בן-אליהו אמר בעקבות דברי ידלין, כי "ישראל אמורה לעשות עכשיו את מה שהיתה אמורה לעשות כבר מזמן. עלינו לחפש כל דרך לגבש קואליציית של מדיניות מערביות בהובלת ארה"ב שיפעלו בשלושה ערוצים במקביל. הראשון הוא לקיים דו שיח עם האירנים, השני הוא להפעיל לחץ וסנקציות כנגד אירן על מנת לעצור את התוכנית והשלישי הוא הכנת כל הקואליצייה לאופצייה צבאית נגד אירן. רק ככה יש סיכוי לעצור את ההתגרענות האירנית". לדבריו, "ההצהרה של ראש אמ"ן היום היא חשובה אבל זה מצב שמתרחש כבר מזמן. אפשר עדיין לעצור את ההתגרענות של אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully