וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד במשפט הירשזון: העברתי מעטפה לאולמרט

עדי שמחוביץ

28.10.2008 / 17:36

עד המפתח דוד כהן העיד כי העביר לשר האוצר לשעבר מעטפות כסף. במהלך עדותו סיפר כי העביר "מעטפה גדולה ושמנה" גם לרה"מ. יועץ רה"מ: "זה סיפור הזוי לחלוטין"

"העברתי מעטפות לביתו של הירשזון ומסרתי אותם להירשזון עצמו ביד" - כך העיד היום (שלישי) דוד כהן, אחד מעדי המפתח בפרשת השר לשעבר אברהם הירשזון, בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לדברי כהן, ששימש כשליח בהסתדרות העובדים הלאומית, באחד המקרים הוא התבקש להעביר "מעטפה גדולה ושמנה" מהירשזון לראש הממשלה אהוד אולמרט, בעת ששימש כשר הבריאות בתחילת שנות ה-90, ואולמרט דחף את המעטפה לז'קט שלו. כהן לא ידע מה תוכן המעטפה.

כהן סיפר כי את הדואר הרגיל של הירשזון העביר הנהג שלו, והבין כי הדואר שהוא מתבקש להעביר הוא דואר מיוחד. לדבריו, הוא פתח את המעטפות שקיבל מהירשזון בשני מקרים מתוך סקרנות, וראה בתוכן כספים בסך 7,000 דולר. הוא הוסיף כי הגיע להירשזון לפחות פעם או פעמיים בשבוע עם מעטפות גדולות כאלה.

יועץ התקשורת של ראש הממשלה, אמיר דן, מיהר להגיב לעדות, ואמר כי "מדובר בסיפור הזוי לחלוטין שאין מאחוריו דבר. המשטרה כבר חקרה את הפרשה לעומקה ולא עלה כל חשד כלפי ראש הממשלה".

כהן ואחיו גנבו 6 מיליון שקל

כהן , בן 43, הורשע אתמול במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שותפות לגניבה בידי מנהל. הוא שימש כ"שליח" להעברת כספים והסתבך בחובות לשוק האפור בגלל הימורים. בשנת 2000 פנה לאחיו עובדיה, טען שמאיימים על חייו וביקש עזרה כספית לכיסוי החובות. עובדיה ניסה לעזור ויחד עם בכירים נוספים בהע"ל, בהם נאשם נוסף בפרשה, אמציה בונר, ששימש חשב הע"ל באותה תקופה, קשר קשר לגנוב מהע"ל ומעמותת ניל"י כספים לסייע לדוד כהן. בסך הכל הם גנבו כשישה מיליון שקלים. בשבוע הבא יעיד עובדיה כהן במשפט הירשזון.

פרקליטו של דוד כהן, עו"ד אהרון רוזה, אמר אתמול כי "הסדר הטיעון כולל תיקון מהותי בכתב האישום, המשקף נכונה את מהלך האירועים. הסדר הטיעון לא כלל את רכיב העונש בגלל פער גדול של תפיסת הצדדים בחלקו של דוד כהן במערך הכולל של הגניבה". עונשו של דוד כהן צפוי להינתן בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully