וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות נגד התנהלות עו"ד הנשואים לשופטים בבימ"ש

12.6.2006 / 10:24

שופטים ופרקליטים התלוננו נגד התנהלות עוה"ד בטענה שהם מנצלים המעמד הבכיר של בני זוגם ומתבטאים כלפי שופטים בדרך לא ראוייה

שופטים ופרקליטים התלוננו בלשכת עורכי הדין נגד התנהלותם של כמה פרקליטים שהם בני זוג של שופטים בכירים, ובראשם עורך הדין יחזקאל בייניש, בעלה של שופטת בית המשפט העליון דורית בייניש.

הוועדה לנשיאויות בתי משפט בלשכת עורכי הדין שמעה גם תלונות נגד עורכת הדין מרים זפט, רעייתו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב יהודה זפט ונגד עו"ד דוד חיות, בעלה של שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות.

בקול ישראל דווח, כי בתלונות נאמר שהם מנצלים את המעמד של בני זוגם ומתבטאים כלפי שופטים בדרך לא ראוייה. הוועדה שוקלת להמליץ ללשכת עורכי הדין להטיל הגבלות על הופעתם של בני זוג של שופטים בבתי משפט.

בוועדה אומרים, כי עניינו של יחזקאל בייניש הוא העיקרי משום שרעייתו מועמדת לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון ותשפיע על קידומם של שופטים. בייניש אמר, כי אין שחר לטענות נגדו ומקורן בשיקולים זרים. הוא ציין, כי הגבלת הופעתם של עורכי דין בבתי משפט בשל העיסוק של בני זוגם תפגע פגיעה חמורה בחופש העיסוק שלהם.

בלשכת עורכי הדין הבהירו כי ההצעה להגביל את הופעות הפרקליטים בבית משפט הועלתה בוועדת משנה בטרם הובאה לדיון. בלשכה מדגישים, כי הוועדה מוסמכת רק להגיש המלצות וכאמור עדיין לא דנה בהצעה ולא הגישה כל המלצה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully