וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט הרכבת המהירה לי-ם ימשיך כמתוכנן

שרון קדמי

15.5.2006 / 16:38

כך הודיע היום שר התחבורה, שאול מופז. רכבת ישראל מעולם לא ביצעה פרויקט מורכב מבחינה הנדסית כמו הקו המהיר לירושלים

פרויקט הרכבת המהירה לירושלים (A1) ימשיך כמתוכנן ללא כל שינוי ועיכוב בלוחות הזמנים, כך הודיע היום שר התחבורה, שאול מופז, בסיור שערך לאורך התוואי. בכך מסיים מופז מחלוקת שנתגלעה בחודשים האחרונים בין אנשי אגף התקציבים במשרד האוצר שביקשו לבחון מחדש את קידום הפרויקט במתכונתו ובלוחות הזמנים הנוכחיים, לבין אנשי משרד התחבורה והחשב הכללי באוצר שביקשו להמשיך בפרויקט על פי התכנון.

באחרונה קיים ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שורה של דיונים במשרד האוצר על מנת לבחון את הפרויקט מחדש. פרויקט הרכבת המהירה לירושלים הוא הפרויקט המרכזי של רכבת ישראל במסגרת תוכנית החומש שלה. רכבת ישראל מעולם לא ביצעה פרויקט מורכב וסבוך מבחינה הנדסית דוגמת הקו המהיר לירושלים. ברכבת ישראל מעריכים את העלויות סביב 4 מיליארד שקל על אף שעל פי הערכות שונות, עלותו של קו הרכבת תסתכם ב-7-6 מיליארד שקל. הקפיצה בעלויות נובעת ברובה מכך שכריית המנהרות המתוכננות בקו תהיה יותר מסובכת ממה שחשבו תחילה.

באחרונה פירסמה הרכבת מכרזים ראשונים לקו המהיר לירושלים. עלות הפרויקט היא הגבוהה מבין 30 הפרויקטים בתוכנית החומש של הרכבת, שהיקפה כ-26.5 מיליארד שקל. אורכו של הקו 56 קילומטר, ולו שלוחה במודיעין. הקו נחשב למורכב מבחינה הנדסית, וכולל גשרים ומנהרות. מנהרה אחת תהיה באורך של 11 קילומטר ותעבור ברובה מתחת לאפיק נחל יתלה. באזור זה גם יוקם גשר, שיוביל אל המנהרה.

לדברי מופז, קו הרכבת המהירה לירושלים הוא פרויקט לאומי ממדרגה ראשונה שיחבר את שני המרכזים העיקריים של מדינת ישראל, תל אביב וירושלים. "המטרה היא להפוך את הרכבת לאחד מכלי התחבורה המרכזיים בישראל. היעד הוא להגיע להיקף של למעלה מ-100 מיליון נוסעים בשנה ב-2020. כיום נוסעים ברכבת ישראל כ-30 מיליון נוסעים בשנה ועל פי קצב התקדמות הפרויקטים, יעד זה הוא בר השגה".

מנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי, אמר בסיור, כי עצם העובדה ששר התחבורה בחר לערוך את הסיור המקצועי הראשון שלו בתפקיד ברכבת ישראל ובפרויקט המרכזי אותו היא מקדמת כיום, היא הבעת אמון ברכבת בכלל ובפרויקט בפרט.

הקו המהיר לירושלים ייבנה ברובו בצמוד לתוואי כביש מספר 1 (תל אביב-ירושלים), ויסתיים בתחנה תת קרקעית שתיבנה מצפון לבנייני האומה בירושלים. הרכבת תעשה את המרחק מתל אביב לירושלים בזמן של 28 דקות. בשעות השיא מתוכננות בקו 6-4 רכבות בשעה.

מופז התייחס גם לקטל בדרכים ואמר, כי הוא הנחה את אנשי משרדו להכין תוכנית עבודה לפיה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, במתכונתה החדשה, תוקם ב-1 לינואר 2007. "תאונות הדרכים גבו מאז קום המדינה יותר קורבנות מאשר כל הרוגי מערכות ישראל ונפגעי הטרור גם יחד. לא מדובר בגזירה משמים וניתן לטפל בה. זו אחת המשימות המרכזיות שעומדות לנגד עיני במשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully