וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם מקדמת הקמת בית קברות אזרחי

9.5.2006 / 7:36

בית הקברות מתוכנן לקום סמוך לבית העלמין בגבעת שאול, ולכלול 18 אלף קברים. כל יהודי יוכל לבקש טקס אשכבה וקבורה מכל סוג שהוא

עיריית [[ירושלים]] מקדמת בימים אלה יוזמה תקדימית להקמת בית קברות אזרחי-עירוני ראשון בישראל, שיאפשר קבורה חילונית ללא תשלום. בית הקברות מתוכנן לקום סמוך לבית העלמין בגבעת שאול, ולכלול כ-18 אלף קברים. עבודות הבנייה תחלנה בחודשים הקרובים וצפויות להסתיים בעוד שנה.

על פי התכנית, יוכל כל יהודי לבקש טקס אשכבה וקבורה מכל סוג שהוא, וכן לבקש להיקבר בזוגות, בקומות או בכוכים. טקס ההלוויה יוכל לכלול מוסיקה, להקה ואף תזמורת - כל אלה בחסות עיריית ירושלים, עיר ש-30% מתושביה הם דתיים, והעומד בראשה הוא חובש כיפה.

"מי שלא מעוניין לחיות את חייו כיהודי ולא להיקבר כיהודי - יש לו מקום", אמר ראש עיריית ירושלים, [[אורי לופוליאנסקי]], "כפי שאנחנו לא כופים על אנשים בחייהם לחיות על פי שטנץ כזה או אחר, כך אנחנו לא מונעים ממישהו שרוצה להיקבר בצורה הנראית לו. אדרבא - אנחנו מסייעים לו".

בגלי צה"ל דווח, כי תומכיו של לופוליאנסקי, תושבי השכונה החרדית [[מאה שערים]], הגיבו בזעזוע לרעיון של ראש העירייה, שמצידו לא מסכים עם הטענות לפיהן הקמת בית העלמין נוגדת את היהדות: "כל דבר שנעשה ומיוחד בירושלים יעורר מחלוקות לכאן ולכאן. אין בזה שום ניגוד לכל מה שאני מאמין בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully