וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואנונו לרדיו איראני: לישראל יש 400 פצצות

2.12.2005 / 9:44

מרגל האטום התראיין, בניגוד לתנאי שיחרורו, לרדיו "קול דוד" ואמר: "הישראלים יכולים להפציץ את כל ערי העולם. גם את ארה"ב"

מרגל האטום, מרדכי ואנונו, ממשיך להפר את תנאי שחרורו. ואנונו שוחרר לפני כשנתיים ונאסר עליו להתראיין לכלי התקשורת, אך מאז הוא הפר תנאי זה מספר פעמים, ועתה הוא עושה זאת שוב.

ואנונו התראיין לפני ימים אחדים לתחנת רדיו איראנית בשם "קול דוד", המשדרת בעברית והמחזיקה אתר תעמולה באינטרנט, ברוח עמדת השלטונות בטהרן. התחנה אף משדרת מהדורת חדשות בשפה העברית. התחנה שייכת למחלקה לשידורי חו"ל של רשות השידור האיראנית, הכפופה ישירות למנהיג הרוחני, עלי חמינאי. למרות שקהל היעד של התחנה הוא ישראלים, קשה לקלוט את שידורי "קול דוד" בתחומי מדינת ישראל, והיא נהנית משיעורי ההאזנה אפסיים.

בערוץ 7 דווח, כי בראיון שנערך בשפה האנגלית, טען ואנונו כי הוא "העד היחיד לתיק הנשק הגרעיני של ישראל. הישראלים מנסים לרמות את העולם ואת ציבורם בשקרים ובהעלמת האמת. הם הודיעו שאינם מחזיקים נשק גרעיני. כשהייתי בעבודתי שם ידעתי שהם מייצרים נשק גרעיני ובאותה עת ישראל החזיקה יותר מ-200 פצצות גרעיניות. פירוש הדבר הוא, שהישראלים התחילו בשנת 1986 בייצור הנשק היותר קטלני - פצצת המימן. בזמן ההוא, כאשר חשפתי את התוכנית הגרעינית של ישראל, היה בידיה יותר מ-200 ראשי נפץ גרעינים. והיא היתה מסוגלת לייצר 40 ק"ג פלוטוניום בשנה. הכמות הזאת מספיקה ליצור 10 פצצות גרעיניות. זאת אומרת שהיא יכולה הייתה לייצר משנת 1986 ועד היום עוד 200 ראשים אחרים".

ואנונו טען עוד, כי "ישראל רוצה גם לאיים על העולם הערבי במטרה למנוע את תהליך השלום וגם לכפות את מדיניותה. כל עוד ישראל מחזיקה נשק זה היא תמשיך במדיניותה, תמשיך בכיבוש ותמנע את המשך תהליך השלום מתוך התעלמות מוחלטת מהפלסטינים שכבר יותר מ-50 שנים סובלים במחנות הפליטים".

בראיון אמר מרגל האטום, כי "הישראלים יכולים להפציץ את כל ערי העולם, ולא רק האירופיות. גם הערים בצפון אמריקה. על רקע זה ישראל שלחה למדינות העולם מסרים חשאיים בהם היא אומרת שהיא מוכנה להשתמש בשפת הכוח הברוטלית, ועל כן אנו רואים כי לישראל יש דרישות מכל מדינות העולם, ומתבססת בכך על האיומים".

נראה כי הראיון עם מרגל האטום, נועד להפיג מעט את הלחץ הבינלאומי על טהרן, להפסיק את ייצור היכולת הגרעינית. זאת, במטרה להפנות את תשומת הלב, שוב, ליכולת הגרעינית הישראלית.

המרגל סיפר עוד בראיון, כי "למרות כל הסבל שעבר עלי בכלא במשך 18 שנה. על רקע זה החלטתי לגור במקום שירחיק אותי מלראות את תועבות החברה הציונית, ועל כן בחרתי במזרח עיר הקודש כמקום שאוכל לחיות בו עם הפלסטינים והזרים. אני חי באולם האורחים בכנסיית סאן ג'ורג, שהיא כנסיה אנגליקנית. אני לא יכול לצאת מישראל ועל כן אני מעדיף לחיות עם הפלסטינים בשטחים הכבושים, וכידוע מזרח עיר הקודש נכבשה על ידי הציונים ב-1967. בנוגע להמרת דתי אני יכול לומר לך, כי שהשינוי אצלי התחיל כשהייתי בן 15-16. הייתי יהודי במסגרת משפחה יהודית, גדלתי בישראל שבה מתייחסים ליהדות כמדינה וכמשפחה גדולה או שבט אחד. מאז הייתי צעיר התחלתי למתוח ביקורת על ניצול הדת היהודית, ואמרתי כי יהודי ישראל מנצלים את היהדות ומדכאים את האחרים בצל הדת היהודית.

"אחרי כל ההתנגדות לדת היהודית עברתי לשלב המרת הדת. העולם התפתח והשתנה במהלך 2000 שנה, היהודים צריכים לקבל את השינוי בעולם, ואם היו רוצים להקים ישות דמוקרטית הם לא יכולים לנהל אותה על פי חוקים מלפני אלפי שנים. היהודים החיים בארץ פלסטינה ההיסטורית נכנסו אליה בשם התורה והשתלטו עליה. תחת סיסמת הארץ המובטחת הם השתלטו על אדמת פלסטינה וגירשו את בעליה ובמהלך 60 שנה הם הפעילו נגד הפלסטינים את היותר מתועב של העוול הברוטלי" אמר ואנונו והוסיף, כי "רעיונות כאלה אין להם מקום אצל הדור החדש, וזה הוא שדחף אותי לחשוף את סודות ישראל הגרעינית".

ואנונו מספר עוד, כי "15 חודשים אני חי עם הפלסטינים, ואני עוקב אחרי מצב הפלסטינים מאז שנות ה- 80. אני חיי עמם, ופוגש אותם ואוכל במחציתם ונהנה מחיי עמם, אני רואה איך יכלו הישראלים לייצר לפלסטינים את תמונת הטרוריסטים בעולם, אבל בשטח הדבר אינו נכון, הפלסטינים הם עם שקט, עם שאוהב את השלום והשלווה".

המרגל גם התייחס להתנתקות ופינוי יהודי גוש קטיף וטען כי זוהי התחמקות ישראלית: "הנסיגה מרצועת עזה היתה צעד הסברתי, שמטרתו היתה להראות כאילו היהודים מגורשים מבתיהם ומהשטחים שלהם בכוח. אבל הדבר שאף אחד לא רוצה לאמר הוא כי הארץ הזאת היא של הפלסטינים ונלקחה מהם בכוח. לכן הצעד הציוני הזה בא כדי לשטוף את מוחו של העם האמריקני ולשתק את רגשי הכאב והסבל המתרחשים בחשיבה ובמצפון של היהודים. הדבר הקורה מאחורי הקלעים הוא ניתוקם של כרבע מליון פלסטינים. לשאלה הדמוגרפית חשיבות רבה אצל היהודים והם רוצים בסופו של דבר לדחוק את הפלסטינים בתוך שטח כה קטן, ועל הרקע הזה ממשיך שרון את הבניה בישובים הציונים בגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully