וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמחצית מהנוער שותה, ו-15% מעשנים סמים

13.11.2005 / 7:59

סקר של משרד החינוך מגלה ש-6% מהנוער בארץ לקח אקסטזי, ו-4% קוקאין. גם אדי הדלק וגז המזגנים נשארים גבוה בטבלת הצריכה

ממצאי סקר של מנהל חברה ונוער במשרד החינוך מצביעים על כך ש-15% נבהי הנוער מעשנים מריחואנה וחשיש ו-43% מהם שותים אלכוהול. 65% מבני הנוער מכירים לפחות ילד אחד המשתמש בסמים במקום מגוריהם.

הסקר נערך בשנה שעברה וכלל 4,622 תלמידי כיתות ח', י', ו-י"א, ומטרתו הייתה גיבוש והפעלה של תכנית נגד אלימות, סמים ואלכוהול.

8% מהתלמידים עישנו מריחואנה, ועוד 8% שאפו גז צחוק או נטלו כדורי שינה או הרגעה. מהסקר שהתפרסם ב"מעריב" עולה גם, כי 6% מהתלמידים לקחו אקסטזי, 5% משתתמשים ב-LSD, ו-4% בקראק או קוקאין.

5% אחוזים מבני הנוער דיווחו כי לקחו כדורי מרץ, שיעור זהה סיפר כי השתמש בפופרס (סם פיצוציות המיועד להסנפה), ושאף גז מזגנים או אדי דלק.

51% מבני הנוער הנשאלים הסכימו עם הקביעה שבעיית השימוש בסמים ביישוב בו הם מתגוררים היא קשה. 43% מהתלמידים סיפרו כי שתו יין בחודש שקדם לעריכת המחקר, ו-40% אחוזים שתו בירה.

הסקר מוצא נקודות השקה בין מפלס האלימות לצריכת האלכוהול. 35% מהנשאלים סיפרו שיש תופעות של אלימות בדרך לבית הספר וממנו, 64% דיווחו על אלימות בגנים ציבוריים ובמגרשי המשחקים, ו-65% מהתלמידים הצביעו על אלימות במקומות הבילוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully