וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר חשוד שרצח בשליחות משפחת פשע

2.8.2005 / 0:01

השוטר נחשד גם במעורבות בשוד וניסיון התנקשות. המשטרה נכשלה בניסיון לעצור שניים מהחשודים בהזמנת הרצח

שש שנים לאחר שנרצח העבריין פנחס בוחבוט, בעת שהיה מאושפז במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, עשתה המשטרה בימים האחרונים צעדים משמעותיים ראשונים לקראת פיענוח הפרשה. צו איסור פרסום שהוסר אתמול מאפשר לחשוף שרשרת של מעשי רצח ופשיעה המיוחסים לצחי בנאור, שוטר במחוז ירושלים באותה העת, שנרצח לאחרונה במקסיקו. צו איסור פרסום נוסף מונע חשיפת פרטים הנוגעים לנסיבות מותו של בנאור. הפרשה נחשבת לאחת הפרשיות המורכבות שידעה המשטרה, ולאחד הכישלונות המהדהדים שידע המחוז הדרומי בשנים האחרונות.

המשטרה פשטה אתמול על בית משפחת פריניאן, החשודים במעורבות בהזמנת רצח בוחבוט. החוקרים הצליחו לעצור רק את אחד האחים, יגאל. שני אחים נוספים, שרון ועודד, לא היו בבית, וככל הנראה הצליחו לחמוק בעוד מועד מידי המשטרה.

פנחס בוחבוט, עבריין מוכר בדרום, בן 39 נרצח בספטמבר 1999 לפנות בוקר בחדרו שבמרכז הרפואי שיבא תל השומר. שני גברים במדים, שהציגו עצמם כקציני משטרה שבאו לחקור אותו, ירו כדור בודד בראשו של בוחבוט והביאו למותו. שבועיים קודם לכן אושפז בוחבוט במצב קשה עקב ניסיון התנקשות בו. כשנהג במכוניתו באשקלון עם בנו הפעוט, הוא נחסם בידי מתנקש שירה בו כמה קליעים ונמלט. הוא אושפז בבית החולים ברזילי באשקלון במצב קשה והועבר בהמשך לתל השומר. בנו נפצע קל משריטת קליע.

ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות חושדים, כי בנאור הוא זה שירה בבוחבוט בניסיון ההתנקשות, והוא שרצח אותו אחר כך. לפי החשד, מאחורי הזמנת מעשי הרצח עומדים בני משפחת פריניאן, המתגוררים במושב הודיה בדרום. ואולם בפשיטה על בית המשפחה אתמול הצליחו חוקרי המשטרה לעצור רק את יגאל פריניאן, אחד משלושת האחים.

בנאור שירת במשטרה מנובמבר 1997 עד אוגוסט .2000 באפריל, חודשים אחדים אחרי שהשתחרר מהמשטרה, הוא היה מעורב בביצוע שוד מזוין של אשה ביישוב עומר הסמוך לבאר שבע, כשהוא לבוש במדי שוטר. בנאור ושותפו לשוד, אהרון לוי, נעצרו, ובמחוז הדרומי במשטרה החלו לקשור בין מעשה השוד לבין הרצח שביצעו לובשי המדים בתל השומר.

במהלך החקירה התפתח משא ומתן בין בנאור לבין חוקריו ופרקליטות המחוז הדרומי, לאחר שלצוות החקירה התברר כי בנאור מסוגל לשפוך אור על נסיבות הרצח של בוחבוט. חקירתו של אהרון לוי בפרשה נמשכה, הוא נעצר עד תום ההליכים נגדו ומרצה מזה כשנתיים עונש מאסר על מעשה השוד. בעקבות המשא ומתן שהתנהל עם בנאור הוא שוחרר לביתו והמשיך, לפי החשד, להיות מעורב בפשיעה בדרום.

ב- 4 ביולי 2002 נעלם אמיר שמיאן, עבריין שעבד עבור משפחת פריניאן, לאחר שנראה בחברתו של בנאור. ארבעה ימים מאוחר יותר נמצאה גופתו של שמיאן מתחת לאנטנה סלולרית, מול סטקייה שבבעלות משפחת פריניאן בצומת סילבר. לפי החשד, בני משפחת פריניאן חשדו בבנאור כי זה טמן לו מלכודת ורצח אותו בשליחות משפחה אחרת, בשל יריבות שהיתה ביניהן. יומיים לפני שנמצאה הגופה הגיע בנאור למושב הודיה, שם התפתח עימות בינו לבין האחים, שחשדו כי בגד בהם. אחד האחים שלף אקדח, ירה בבנאור ופצע אותו בחזה.

בנאור אושפז בבית החולים, והחליט לחדש את מגעיו עם המשטרה על הסדר טיעון שבמהלכו יפליל את האחים פריניאן. ואולם המגעים לא הניבו הסכם. בספטמבר 2002, בעוד מגעיו עם המשטרה נמשכים, הצליח פריניאן להימלט מישראל, ככל הנראה בזהות בדויה. במשטרה לא יודעים לשרטט את מסלול התנהלותו של בנאור עד שהגיע למקסיקו. ב-28 בדצמבר הוא נרצח בקנקון. על נסיבות הרצח והחקירה המתנהלת בפרשה הוצא צו איסור פרסום, שטרם הוסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully