וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה בינ"ל: ישראל מאוימת באלף טילים

19.7.2005 / 14:54

עוזי רובין, בכיר לשעבר במערכת הביטחון: האיום שווה ערך לתקיפת 120 מטוסי קרב. ח"כ שטייניץ: אסור שנחיה בקונספציה של עליונות אווירית

"ישראל מאוימת באלף טילים ארוכי טווח מכל הסוגים, שעוצמתם 500 טון מטען קרבי' על כל נקודה בה. האיום הזה שווה ערך לתקיפת 120 מטוסי קרב", כך אמר היום עוזי רובין, מומחה בינ"ל לטילים ולשעבר ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, בכנס מיוחד בנושא איום הטילים במזה"ת של ועדת החוץ והביטחון, בחסות יו"ר הכנסת ובשיתוף ערוץ הכנסת.

רובין אמר עוד, כי בידי סוריה ישנם 500-400 טילים מכל הסוגים, בעיקר מדגמי הסקאד B, C, ו-D, המגיעים עד לטווח של 700 ק"מ. לאיראן יש מעל 200 טילים המאיימים על ישראל, והיא שוקדת בהתמדה על הגדלת טווח הטילים שלה, שעשוי להגיע למרכז אירופה, וכבר היום מגיע עד אנקרה ומכסה גם את בגדד ותימן.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), הזהיר בדיון מפני "קיבעון מחשבתי או קונספציה", כהגדרתו, בכל הקשור לאיום הטילים, בשל תחושת העליונות האווירית של ישראל. לדבריו יש לשקוד על פיתוח המערך ההתקפי, כולל מן הים, ולא להסתפק ביכולות הקיימות. שטייניץ הוסיף, כי ישנה היום סכנה שנהיה אחרונים ביכולת ההתקפית ביחס לעולם המערבי. "היום אפשר לייצר מאות טילים יעילים במחיר מטוס F-16 אחד, ולכן המשוואה מתהפכת", אמר.

יאיר רמתי, מנהל מפעל מל"מ של התעשייה האווירית המייצר את טיל ה"חץ", אמר בכנס כי מערכות היירוט של ישראל יעילות גם כנגד נשק להשמדה המונית. רמתי ציין, כי ישראל עורכת תרגילים עם האמריקאים המשקיעים, בין היתר, שמונה מיליארד דולר בשנה בפיתוח מערכת לייזר להגנה על מטוסי בואינג מפני טילים, שפיתוחה טרם הושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully