וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יתכן שהבן של ברוך גולדשטיין טייס?

צחי בירן

29.6.2005 / 0:05

צחי בירן לא מבין איך י' גולדשטיין, בנו של הרוצח ממערת המכפלה ומוכשר ככל שיהיה, עבר את הסיווג הביטחוני לקורס טיס

אתמול התבשרנו בחגיגיות לא ממש מובנת, ש-י' גולדשטיין, בנו של ברוך גולדשטיין, הרוצח מטבח מערת המכפלה, יסיים את קורס הטיס של חיל האוויר. גולשטיין הצעיר סיים את הקורס המפרך ויוצב כנווט קרב, ועל זה מגיע לו הכבוד כמו שאר הבוגרים. אבל העובדה שצעיר עם יחוס משפחתי שכזה התקבל לקורס הטיס בעייתית למדי.

כל המתעדים להפוך לפרחי טיס נדרשים לעבור מבדקי סיווג ביטחוני קפדניים למדי – עניין טבעי למדי, בהתחשב בכך שהמדינה שוקלת להפקיד בידיהם את הנשק היקר ביותר שבארסנל שלה, ואולי אף הקטלני ביותר. העובדה שגולדשטיין הצעיר עבר את המבדקים צריכה לעורר סימני שאלה גדולים לגבי שיטת הסינון בה משתמשים בחיל האוויר ובצה"ל.

כל מי ששירת ביחידה מסווגת בצה"ל, אפילו חצי מסווגת, זוכר היטב את אלפי השאלות שהומטרו עליו בתחקיר הביטחוני, וכיצד כל שהייה במרחק של שלושה מטר מגראס או קרובי משפחה בגוש המזרחי סיכנו מאוד את סיכויי הקבלה שלו. לגבי משפחתם, נשאלים המועמדים עשרות שאלות וכל השתייכות פוליטית סמי-קיצונית או עבר פלילי של קרובים מדרגה ראשונה ושניה עלולים לגרור תחקיר נוסף.

בלי לדעת דבר על י' גולדשטיין, האם הוא מחזיק בדעות דומות לאביו, האם הוא מתנכר למעשיו או בכלל לא מתגורר בשנים האחרונות בקריית ארבע, ברור שמדובר בבחור מוכשר ביותר, שהרי הצליח לשרוד את הקורס בהצלחה, ברור שהבעיה היא לא בו. הרי י' לא גדל בוואקום, וסביר להניח שהעובדה שאביו רצח 29 פלסטינים שכשהיה בערך בן 9, השפיע על מהלך חייו. ולא, ברור שלא הוא הרוצח.

אם למרות כל זה בביטחון שדה החליטו שאין כל סכנה או מניעה בהפיכתו של גולדשטיין לנווט קרב, משהו מאוד מעוות בשיטה. קבלו תסריט הזוי לגמרי: "מטוס אף 15 פולט פצצה מעל הר הבית... בקוקפיט היה...".

בדובר צה"ל סירבו להתייחס למקרה הספציפי, אולם מסרו כי ההכשר הביטחוני הניתן לחיילים נקבע תוך בחינת כלל הנושאים בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק. עוד נמסר כי לא קיים קשר בין רקע משפחתי של מועמד לשירות ביטחון לבין קביעת הקב"א שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully