וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגבשת תוכנית סודית ליישום חד צדדי של דברת

20.6.2005 / 10:02

משרד החינוך מתכוון ליישם הרפורמה ב-15-20 רשויות. המורים מאיימים להשבית את הלימודים בכל מקום בו ייושם הדו"ח חד צדדית

משרד החינוך מגבש בימים אלה תוכנית סודית ליישום חד צדדי של דו"ח דברת, לנוכח התנגדותם הנחרצת של ארגוני המורים ליישומה. בכלל זה ייושמו ההמלצות לעבור ליום לימודים ארוך ולקצר את שבוע הלימודים לחמישה ימים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הרפורמה תיושם ב-15 עד 20 רשויות בלבד, ולא ב-40 רשויות כפי שתוכנן בתחילה. משרד החינוך מתכוון לגייס מנהלי בתי ספר לשתף פעולה עם התוכנית, באמצעות הענקת חוזים אישיים מפליגים בהטבותיהם.

נראה שבשלב זה הכוונה היא ליישם את התוכנית רק בבתי הספר היסודיים. הרשויות המקומיות יקבלו סכום של 750 ש"ח עבור כל תלמיד. מרכזים קהילתיים שינהיגו העשרה בימי שישי לתלמידי כיתות א'-ג' יקבלו 500 שקלים נופים לכל תלמיד. כן יקבלו הרשויות המקומיות עשרות אפלי שקלים לטובת שיפוץ חדרי השירותים בבתי הספר.

משרד החינוך מתכוון להעסיק מדריכים חיצוניים, שיועסקו בבתי הספר מהשעה 13:00 עד לשעה 16:00, שעות בהן המורים הודיעו כי לא יילמדו.

הלימודים יושבתו אם לא יימצא פיתרון למפוטרים

לאחר דליפת פרטים ראשונים מן התוכנית הודיעו המורים, כי בכוונתם להשבית את הלימודים בכל רשות שבה תיושם הרפורמה באופן חד צדדי.

שנת הלימודים, שעל פי המלצות דו"ח דברת אמורה הייתה להיפתח ב-20 באוגוסט, תיפתח רשמית ב-1 בספטמבר. זאת לאחר שלא הושגה הסכמה בעניין עם ארגוני המורים. בנוסף לכך מאיימים המורים להשבית את הלימודים בכל הארץ ב-1 בספטמבר, אם לא יימצא פיתרון ל-2,500 המורים המפוטרים.

איפה תייושם הרפורמה?

ע"פ הרשימה הסודית שגובשה במשרד החינוך, המקומות בהם תייושם באופן חד צדדי הרפורמה, ייבחרו מתוך הרשימה הבאה:

חיפה, דימונה, רמלה, אלקנה, כוכב-יאיר, מועצה איזורית מטה-אשר, מגדל העמק, שפרעם, בסמת-טבעון, שפרעם, שלומי, מועצה איזורית אשר, חורפיש, כפר ורדים, אבו-סנאן, ריינה, מועצה איזורית גליל-עליון, מועצה איזורית מבואות חרמון, מועצה איזורית עמק-הירדן, עכו, מזרעה, כפר-קמא, כרמיאל, אשדוד, אופקים, חורה, קריית-מלאכי, מועצה איזורית חוף הכרמל, מועצה איזורית גוש-עציון, מועצה איזורית מטה-יהודה, מועצה איזורית גדרות, אריאל, פתח תקווה, כפר קאסם, נתניה, אלפי-מנשה, מזכרת-בתיה, אורנית, הרצליה, חולון, רמת-גן ואור-יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully