וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים דורשים שליטה במעברי הגבול

24.4.2005 / 12:19

דחלאן: רק באמצעות שליטה פלסטינית במעברים, ההתנתקות תהיה נסיגה מוחלטת. רג'וב: אם לא יושגו תנאים אלה, לא יהיה תיאום

מוחמד דחלאן, השר האחראי ברשות על תיאום ההתנתקות עם ישראל, אומר כי הרשות הפלסטינית דורשת שליטה במעברי הגבול כדי שיהיה ברור שמדובר בנסיגה מוחלטת. לדבריו, בפגישות עם נציגי ישראל דרשה הרשות הפלסטינית מידע על הנכסים בהתנחלויות, על התשתיות ועל שדות מוקשים. בקול ישראל דווח, כי דחלאן הזהיר מכוונת מתנחלים למכור נכסים לפלסטינים באופן פרטי.

גם היועץ לביטחון לאומי ברשות הפלסטינית, ג'יבריל רגו'ב, מסר כי הרשות דורשת יציאה של ישראל ממעברי הגבול הבינלאומיים, נסיגה מגבול מצרים באזור רפיח, וכן קישור בין רצועת עזה לגדה. לדברי רג'וב, אם לא יושגו התנאים הללו, לא יהיה תיאום בעת יישום ההתנתקות, ו"אם הישראלים רוצים לסגת חד-צדדית - שיבושם להם".

"הארץ" מוסיף:

דחלאן נפגש ביום חמישי בתל אביב עם שר הביטחון, שאול מופז, לשיחה שנמשכה עד אחרי חצות. לדבריו גורם ביטחוני, השניים הסכימו על הקמת מנגנוני תיאום ההתנתקות, ועל קביעת מפגשי תיאום בכל הדרגים הביטחוניים בישראל וברשות.

בפגישה דרש מופז מהפלסטינים לעמוד בהתחייבויותיהם באשר לפירוק המבוקשים מנשקם בשתי הערים שעברו לידיהם - טול כרם ויריחו. הוא טען כי הרשות חרגה מהסיכומים בעניין זה וכי כל עוד לא תעמוד בתנאים שנקבעו - לא ניתן יהיה להעביר לידי הפלסטינים אחריות ביטחונית על ערים נוספות. דחלאן אמר, כי הרשות מתכוונת לבצע את כל ההתחייבויות של אבו מאזן.

שרון ואבו מאזן ייפגשו בראשית החודש הבא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התקשר אתמול לראש הממשלה, אריאל שרון, לאחל לו חג שמח. בשיחתם סיכמו השניים כי ייפגשו בקרוב לדון בסוגיות שונות, ככל הנראה בתחילת החודש הבא. גם בישראל וגם ברשות הפלסטינית החלו כבר במגעים להכנת פגישה בין השניים, שלא נפגשו מאז פסגת שארם א-שייח ב-8 בפברואר. אבו-מאזן התקשר גם לנשיא משה קצב, ובירך אותו ואת הישראלים לקראת חג הפסח: "אני מקווה שהחג יעמוד בסימן שלום, פיוס וחופש לכל העמים".

פגישת שרון-אבו מאזן נידונה שלשום בין יועצו של שרון, דב ויסגלס, לשר הפלסטיני סאיב עריקאת, שנועדו לשיחה קצרה אחרי נתק של כמה שבועות. עריקאת אמר אתמול, כי מועד הפגישה ייקבע סופית אחרי חג הפסח, וכי שני המנהיגים ידונו גם בתיאום הנסיגה של ישראל מרצועת עזה ומצפון השומרון. ויסגלס ועריקאת ייפגשו שוב לאחר החג, כדי להמשיך ולהכין את פגישת המנהיגים. לדברי עריקאת, שרון ואבו מאזן יחליטו על חידוש הוועדות המשותפות בעניין האסירים והמגורשים הפלסטינים.

בגלי צה"ל דווח, כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הביע תקוה כי הפגישה בינו לבין ראש הממשלה, אריאל שרון, תערך עוד לפני הפגישה שלו בוושינגטון עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. בראיון לרשת אל ג'זירה העירך אבו-מאזן שהרפורמה הביטחונית ברשות תחזק את הרגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully