וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים מתכוונים להשבית היום את הלימודים

1.3.2005 / 0:09

היוזמה להשבתה, שאינה של מועצת התלמידים הארצית, הינה במחאה על דו"ח דברת. בתוך כך התברר שגם ללא דו"ח דברת, אלפי מורים ימצאו את עצמם ללא עבודה

אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ מתכוונים לשבות היום מלימודים, במחאה על חלק ממסקנות דו"ח דברת לרפורמה במערכת החינוך. בגלי צה"ל דווח, כי מדובר ביוזמה פרטית של קבוצת תלמידים, בעוד שמועצת התלמידים הארצית הודיעה כי אינה קשורה ליוזמה. גם במשרד החינוך אומרים כי הלימודים יתקיימו, בכל מקרה, כסדרם.

קבוצת התלמידים המתכננת להשבית היום את הלימודים, טענה כי ההחלטות על קיצור חופשת חנוכה, הארכת יום הלימודים וביטול הלימודים ביום שישי, נעשו ללא תיאום עמם.

בכינוס שנערך שלשום עם נציגי מועצות התלמידים, הודיעה שרת החינוך לימור לבנת, כי משרד החינוך יצרף תלמיד לוועדת ההיגוי העליונה של משרדי הממשלה, האחראית על יישום רפורמת דברת. "מעריב" דיווח, כי בכנס הוצגו תוצאות ביניים של סקר בנושא, שעורכת מועצת התלמידים הארצית.

הרשמים: יום הלימודים הארוך קשה מדי ומותיר תלמידים "עייפים ורעבים", יש לשדרג את תאי השירותים בבתי הספר, ולהקדיש את יום שישי ללימודי תגבור ולא עבור פעילות חברתית. נציגי המורים שהוזמנו לכינוס, לא הגיעו. "זה עצוב שאלה הטוענים כי הם נלחמים עבורנו, לא באים לספר לנו על מה הם נאבקים", אמר יושב-ראש מועצת התלמידים הארצית זיו חן.

בתוך כך התברר אתמול שגם במידה ודו"ח דברת לא ייושם, אלפי מורים ימצאו את עצמם ללא עבודה. על פי הסכם בין משרדי החינוך והאוצר, אם דו"ח הרפורמה במערכת החינוך לא ייצא לפועל, תקציב משרד החינוך יקוצץ בכ-700 מיליון שקלים.

מנכ"ל משרד החינוך, רונית תירוש, אמרה שבמקרה כזה ייאלץ המשרד לשלוח הביתה כ-5,000 מורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully