וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל יאיר נווה - לדין משמעתי באשמת הטרדה מינית

24.5.2001 / 7:49

מפקד כוחות צה"ל בעזה חשוד בנגיעה בישבנה של אחת מפקודותיו, בשליחת יד למכנסי קצינה ובהתבטאויות בלתי הולמות כלפי חיילת; לא הכחיש את המקרים, אך טען כי אינם בגדר הטרדה מינית

מפקד כוחות צה"ל בעזה, תת אלוף יאיר נווה, יועמד לדין משמעתי באשמת הטרדה מינית של קצינה. הודעה על כך מסר אתמול הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף מנחם פינקלשטיין. ההחלטה על חקירתו נתקבלה לאחר שימוע שערך השבוע פינקלשטיין לנווה, בו השתתף גם הסניגור הצבאי הראשי, אלוף משנה אבי מנדלבליט. הוא יישפט ככל הנראה בשבוע הבא בפני שופט צבאי בדרגת אלוף.

חקירתו של נווה החלה לאחר שקצינה צעירה בדרגת סגן משנה התלוננה על כך שבעת שהיו בלשכתו בשעת לילה מאוחרת, שלח הקצין הבכיר את ידו לעבר מכנסיה ואמר לה "הכפתור שלך פתוח". בעקבות הקצינה התלוננו שתי חיילות בלשכה על הטרדות מיניות נוספות לכאורה. נווה נאשם שטפח על ישבנה של אחת מפקודותיו והתבטא בצורה בלתי הולמת לכאורה כלפי חיילת אחרת.

"ידיעות אחרונות" מדווח, מבלי לנקוב בשמו של נווה, כי הפרקליט הצבאי הראשי החליט שלא לשפוט את נווה על עבירת הטרדה מינית שיוחסה לו בתחילה, כי אם על עבירת "התנהגות בלתי הולמת", שהעונשים עליה קלים יותר - בדרך כלל נזיפה או הערה. יחד עם זאת, עבירת "התנהגות בלתי הולמת" עשויה לגרור גם עיכוב בקידום הצבאי.

תא"ל נווה, שהתפרסם בשבועות האחרונים לאחר שאמר לכלי התקשורת כי שהות צה"ל בשטחי איי ברצועה עשויה להימשך חודשים, אינו מכחיש את המקרים, אך אמר כי אינו רואה בהם הטרדות מיניות. לדבריו, להתנהגותו לא היתה כוונות מיניות וכי העיר לקצינה על הכפתור "בגלל משמעת, כמו שאני מעיר גם לחיילים" וכי נגע בגופה "בלי כוונה". ב"מעריב" דווח כי נווה מסר שבכוונתו להילחם על חפותו וכי אינו מתכוון להשעות את עצמו מתפקידו בעקבות הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully