וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 התנחלויות בגדה וכל הרצועה מיועדות לפינוי

25.3.2004 / 6:31

ישראל הציגה לבוש תוכנית לפינוי התנחלויות קטנות בגדה: גנים, כדים, חומש, שא-נור, מבוא דותן וחרמש. וייסגלס יישאר בוושינגטון יממה נוספת

מנהל לשכת ראש הממשלה, דב וייסגלס, נפגש הלילה בוושינגטון עם היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, קונדוליסה רייס, כדי לסכם את התמורה האמריקאית ל"תוכנית ההתנתקות" הישראלית בשטחים. סבב השיחות, שנמשך יומיים, הוארך, ווייסגלס יישאר לפחות יממה נוספת בוושינגטון, יחד עם יועצו המדיני של ראש הממשלה, שלום תורג'מן, וראש המועצה לביטחון לאומי, אלוף (מיל') גיורא איילנד. השלושה איחרו לטיסתם חזרה ארצה בעקבות התארכות הפגישה עם רייס, וייפגשו עמה היום שוב. לא נמסרו פרטים מתוכן הפגישה הלילה.

בשיחות עד כה הציגו הישראלים את חלופת הנסיגה המועדפת על ראש הממשלה, אריאל שרון: פינוי כל רצועת עזה ושש התנחלויות בצפון השומרון - גנים, כדים, חומש, שא-נור, מבוא דותן וחרמש. מקור מדיני בירושלים הסביר אתמול כי מדובר ביישובים קטנים, שפינוים יעניק לפלסטינים רצף טריטוריאלי ותחבורתי על פני שטח גדול יחסית בצפון הגדה. הרחבת הפינוי נועדה גם לאפשר תמורה גדולה מארה"ב.

ארה"ב דרשה מישראל שההתנתקות לא תפריע למימוש "חזון בוש" להקמת מדינה פלסטינית, ולא תתפרש כ"פרס לטרור". האמריקאים גם התנו את תמיכתם בתוכנית בכך שישראל תיסוג גם מהגדה, ולא תסתפק בפינוי התנחלויות ברצועת עזה. גורמים אמריקאיים מסרו כי במקביל קיבלה ארה"ב כמה מדרישות ישראל, בהם הדרישה לחזור לנקודת ההתחלה של "מפת הדרכים" אם ההתנתקות לא תצליח והדרישה לפעול נגד הצגת תוכניות מדיניות אחרות כמו יוזמת ז'נבה או התוכנית הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully