וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתגבשת עסקה בין המדינה לטננבוים

25.2.2004 / 0:03

יודה במגע עם סוכן זר, יציאה לארץ אויב ושימוש בדרכון זר, והעונש יחפוף את תקופת שביו. ערוץ 10: טננבוים תכנן את נסיעתו עם סוכן חיזבאללה. העסקה תלויה בכך שיספר כמה מידע מסר

בחדשות ערוץ 2 דווח אתמול בערב כי מתגבשת הסכמה בין המדינה לבין סנגוריו של אלחנן טננבוים, בנוגע לעסקה בעבירות השונות בהן הוא מואשם.

על פי הדיווח, במסגרת ההסכם יובא טננבוים ביום חמישי הקרוב להארכת מעצר בהסכמה בתנאים הנוכחיים. במהלך תקופת המעצר הנוספת יכתוב טננבוים בראשי פרקים כיצד הגיע ללבנון, לשם מה, וחשוב מכל - מה חשף בפני שוביו.

במסגרת העסקה יודה טננבוים בעבירות הבאות: מגע עם סוכן זר, יציאה לארץ אויב ושימוש בדרכון כוזב. העונש על העבירות אמור לחפוף את שלוש שנות ישיבתו בשבי החיזבאללה, אבל חומרת העונש תיקבע על ידי מידת שיתוף הפעולה מצד טננבוים, ולא על ידי חומרת הפשעים.

מטרתה העיקרית של המדינה היא למזער את הנזק שנגרם ממעשיו של טננבוים, ולא להענישו. העסקה המתרקמת דורשת אשור סופי של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטת המדינה, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה.

מה הוא סיפר על "המיזם"?

בערוץ 10 נחשפו פרטים נוספים על פרשת טננבוים: בתוכנית "פוליטיקה פלוס" דווח כי במערכת הביטחון מאמינים כעת כי כשתיכנן טננבוים את העסקה הלא ברורה שלמענה יצא ללבנון, עשה זאת מול אדם שידע כי הוא סוכן של החיזבאללה. בנוסף, נחשף בתוכנית כי טננבוים עמד בקשר עם אדם בשם טלאל חאמיה, שהוא מפקד המודיעין של החיזבאללה.

עוד נחשף בתוכנית כי לפני שיצא ללבנון נפגש טננבוים עם אישה "משמעותית בחייו", וסיפר לה כי הוא יוצא לנסיעה "בעלת אופי עברייני". כששאלה האישה אם מדובר בסמים, השיב טננבוים בשלילה והצביע על ראשו, כלומר שמהות העסקה היא מסירת מידע.

על פי הדיווח, נסע טננבוים לבלגיה בדרכונו הישראלי, ושם פגש סוכן של המודיעין האיראני, "מחלקה 5", וזה מסר לטננבוים דרכון מזויף באמצעותו נסע ללבנון או לאחת הנסיכויות במפרץ הפרסי.

לפי הדיווח, היה טננבוים מעורב בפרוייקט ביטחוני המכונה "המיזם". כבר מרגע שנפגש לראשונה עם אנשי מערכת הביטחון, בדרכו לארץ במסגרת עסקת השבויים, מיהר טננבוים לטעון שלא סיפר לשוביו דבר בנוגע ל"מיזם". גם בחקירתו דבק בגרסה זו, אולם ממצאי בדיקת הפוליגרף סתרו אותה. השאלה העיקרית שרוצים במערכת הביטחון להשיב עליה היא כמה סיפר טננבוים על "המיזם", ובמידת שיתוף הפעולה שלו בנקודה זו תלויה העסקה המתגבשת לשחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully