וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תעקוב אחר התקדמות ההתנתקות

נתן גוטמן, אלוף בן ושירות "הארץ"

6.2.2004 / 0:02

כך אמר שר החוץ האמריקאי פאוול לשר אולמרט בפגישתם בוושינגטון. אולמרט: האמריקאים מבינים את ישראל, התמיכה הבינלאומית ברעיון הצעדים החד צדדיים גוברת

ממלא מקום ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט, נפגש אתמול בוושינגטון עם שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, והציג לו את עקרונות תוכנית ההתנתקות של ראש הממשלה, אריאל שרון, לפיה יפונו רוב ההתנחלויות ברצועת עזה. במהלך הלילה ייפגש אולמרט עם סגן הנשיא, דיק צ'ייני. אולמרט הדגיש בפגישתו עם פאוול כי יוזמתו של שרון אינה באה במקום הסדר קבע מוסכם עם הפלסטינים וציין כי היא עולה בקנה אחד עם חזונו של הנשיא, ג'ורג' בוש, בדבר הקמת מדינה פלסטינית. פאוול אמר לאולמרט כי בכוונתו לשגר לאזור כמה מעוזריו כדי לעקוב אחר התקדמות התוכנית.

אולמרט אמר בתום הפגישה כי לא שמע שום הערה, הסתייגות או ביקורת מצד פאוול על כוונות ההתנתקות של ישראל. לדבריו, הוא התרשם שהאמריקאים מבינים את עמדת ישראל, וכי גוברת התמיכה הבינלאומית ברעיון הצעדים החד-צדדיים. עוד אמר אולמרט כי בכל מקרה ישראל לא תישאר בעזה וכי היא תהיה מוכנה לשקול שינוי בתוואי גדר ההפרדה.

דובר משרד החוץ האמריקאי, ריצ'רד באוצ'ר, הזהיר אתמול את ישראל מפני ניסיון לסיים את הסכסוך עם הפלסטינים באמצעות צעדים חד צדדיים וללא מו"מ. באוצ'ר התייחס לפינוי ההתנחלויות בעזה ואמר כי "חשוב שנתחיל להתקדם בפתרון הסוגייה הזאת, ולהסיר את המכשול שעומד בין הצדדים".

אולמרט הדגיש כי פגישתו עם בכירי הממשל נעשתה בתיאום עם רה"מ וכי לא ניסה לפגוע בסמכויותיו של שר החוץ, סילבן שלום. ממשרד החוץ נמסר אתמול בבוקר, כי נסיעתו של אולמרט לארה"ב איננה שליחות מדינית דחופה, וכי היא נקבעה לפני כשלושה שבועות. על פי משרד החוץ, אולמרט ביקש להיפגש עם שר החוץ האמריקאי כדי ליישר את ההדורים ביניהם, לאחר שלפני כמה חודשים מתח אולמרט ביקורת על פאוול ועורר את כעסו.

מצרים בירכה על תוכנית פינוי הרצועה

מצרים קידמה אתמול בברכה את תוכניתו של שרון לפנות התנחלויות מרצועת עזה. שר החוץ, אחמד מאהר, אמר לאחר פגישה עם שגריר ארה"ב בקהיר כי ארצו מפרשת את תוכנית שרון כחזרה לרעיון "עזה תחילה" וכי זו התפתחות חיובית. עם זאת, לדבריו אין להסתפק בנסיגה מעזה בלבד.

מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, שיבח שלשום את תוכנית שרון לפינוי הרצועה ואמר כי מדובר בהתפתחות חיובית, אך יש לראות בה רק צעד ראשון". ענאן שוחח אתמול בטלפון עם יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, ודן עמו בהתפתחויות האחרונות באזור. פרס אמר לענאן, שתוכנית שרון היא צעד חיובי שראוי לעידוד אולם לדבריו, התוכנית אינה מגובשת ואין עדיין לוח זמנים לביצועה.

בהכנת הידיעה השתתפו גדעון אלון, שלמה שמיר וכתב "הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully