וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הבורות: התלמידים הישראלים יקבלו 100

4.9.2003 / 0:03

על רקע בורות הנוער יזם משרד החינוך פרויקט חדש: תלמידי החטיבה ילמדו 100 מושגים במורשת, ציונות ודמוקרטיה. בכיר במשרד: רמת הידע - עלבון

על רקע הבורות שמפגין הנוער הישראלי פעם אחר פעם יוצא משרד החינוך השנה בפרויקט חדש ששמו "מאה מושגים במורשת, ציונות ודמוקרטיה". במסגרת הפרוייקט יועברו לתלמידי חטיבות הביניים בכיתות ז' עד ט' שיעורי חובה, בהם ילמדו על מושגים כמו הצהרת בלפור, כ"ט בנובמבר, בנימין זאב הרצל, וועדות הכנסת. בנוסף כוללת הרשימה גם מושגים ביהדות, כמו תפילת 18 ושולחן ערוך.

יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, פרופסור יעקב כץ, אמר לערוץ 1: "בחברה הישאלית, כולל התלמידים, לא יודעים דברים יסודיים ובסיסיים הקשורים בתרבות ובמורשת שלהם, בציונות, בדמוקרטיה. לומר את האמת - זה עלבון".

כתבת הערוץ הראשון אף ערכה סקר קצר ולא מייצג בקרב בני נוער, שהניב תוצאות עגומות. בתגובה לשאלה מהי הרשות המבצעת, השיבה אחת הנערות: "זו המשטרה, אני חושבת". נערה אחרת אמרה: "הממשלה זה הרשות המחוקקת, אז המבצעת זה בית משפט, לא?".

בתוך כך, מתכוון משרד האוצר לקצץ 100 מיליון שקלים נוספים מתקציב משרד החינוך בשלושת החודשים הקרובים. זאת, לאחר בשבנה וחצי האחרונות קוצצו מיליארד וחצי שקלים מתקציבי המשרד. שרת החינוך, לימור לבנת, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבדוק את חוקיות הקיצוץ. ממשרד האוצר נמסר לגלי צה"ל, כי מדובר בהתראה בלבד, וכי החלטה סופית בעניין תתקבל על ידי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully