וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: עד 2020 - רוב ערבי ממערב לירדן

26.8.2003 / 12:37

חוקרים אמריקאים: תוך פחות מ-20 שנה יחיו בישראל כ-8 מיליון ערבים ורק כ-6.6 מיליון יהודים. קצב גידול אוכלוסיית ערביי ישראל והשטחים - המהיר בעולם

מחקר חדש שנערך באוניברסיטאות "ייל" ו"הרווארד" קובע כי עד 2020 יהיה רוב ערבי בכל שטח ישראל מהים התיכון ועד הירדן. המחקר מתבסס על תחזיות שערכו החוקרים על סמך אחוז הגידול הטבעי הנוכחי של היהודים והערבים בישראל. החוקרים צופים, כי תוך פחות מ-20 שנה יחיו בשטח מדינת ישראל כולל השטחים כ-15.6 מיליון בני אדם, מתוכם כשמונה מיליון ערבים, לעומת כ-6.6 מיליון יהודים בלבד.

גם בתחומי הקו הירוק צפוי להצטמצם הרוב היהודי: מתוך כ-9.7 מיליוני בני אדם הצפויים לחיות בתחומי הקו הירוק ב-2020, רק כ- 6.3 מיליון מתוכם יהיו יהודים. כיום, לשם השוואה, חיים בתחומי הקו הירוק כ-6.7 מיליוני בני אדם, מתוכם כ- 5.4 מיליון יהודים – רוב של כ-81%.

ישראל - אחת מ-25 המדינות הצפופות בעולם

על פי המחקר, ישראל הינה אחת מ-25 המדינות הצפופות ביותר בעולם. אחוז הגידול הטבעי של המגזר הערבי בישראל (כולל תושבי השטחים) עומד על 4.5 אחוזים בשנה – מהיר יותר מכל אוכלוסיה אחרת בעולם. גם המגזר החרדי בישראל גדל בקצב מהיר – 4 אחוזים בשנה. הגידול המהיר של שני המגזרים הללו עלול להביא לכך שישראל תהיה אחת המדינות הצפופות ביותר בעולם בתוך עשור או שניים.

המחקר, שפורסם בישראל על ידי מוסד נאמן בטכניון בחיפה, מדרג את ישראל במקום ה-63 מבחינת איכות חיי התושבים. במחקר עלו תחזיות קשות הצופות כי הצפיפות הגוברת בישראל תביא לקריסת התשתיות המרכזיות, כגון מים, תחבורה ואיכות סביבה. בנוסף, עורכי המחקר סבורים כי הצפיפות עלולה להביא לעליה חדה בכמות הפסולת וברמת הזיהומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully