וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוקל להעלות שכר הלימוד לסטודנטים

4.7.2003 / 8:00

שר האוצר בוחן ההצעה שהועלתה במהלך כנס קיסריה; האוצר וראשי האוניברסיטאות תומכים: העשירים יסבסדו את מעוטי היכולת; שטרית: אני הייתי מעלה את שכר הלימוד ל-30 אלף שקל בשנה

שר האוצר, בנימין נתניהו, שוקל להעלות את שכר הלימוד לסטודנטים. "מעריב" מדווח כי במהלך דיון בנושאי חינוך שנערך במסגרת כנס קיסריה, הודיע נתניהו כי הוא שוקל לאמץ את ההצעה לאפשר לאוניברסיטאות להעלות את שכר הלימוד. "אחד הדברים שלקחתי עמי מהדיון הזה הוא ההמלצה לאפשר לאוניברסיטאות לגבות שכר לימוד גבוה יותר", אמר השר. יוזמות קודמות להעלאת שכר הלימוד נותרו עד כה בגדר רעיון בלבד. ואולם גם המלצות ועדת וינוגרד שהוקמה לאחר הפגנות הסטודנטים לפני כחמש שנים וקראה להפחית בהדרגה את שכר הלימוד, נראות רחוקות מאי פעם.

במשרד האוצר תומכים בהלאת שכר הלימוד ומכנים את הורדתו לפני כשנתיים "טעות פופוליסטית שמשלמים עליה עד היום מחיר כבד". אחד מבכירי המשרד אמר כי "ממילא מי שנהנה מהורדת שכר הלימוד הם העשירים"

גם ראשי המוסדות האקדמיים המתמודדים עם קיצוץ בתקציביהם תומכים בהצעה וזאת כדי לאזן את הגירעון אליו נקלעו. נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור מנחם מגידור, אמר כי "הורדת שכר הלימוד היתה אחת הטעויות הקשות. זה היה מעשה אנטי חברתי שגרם לנו נזק עצום".

גם במועצה להשכלה גבוה, הגוף שמפקח על מוסדות הלימוד ואחראי לתקציבי הלימוד האקדמי בישראל, תומכים ברעיון. עם זאת, במועצה מציעים להעלות את שכר הלימוד לסטודטים שמסוגלים לשלם, ולהפחית את התשלומים שיידרשו לשלם מעוטי היכולת. מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, שוש ברלינסקי, אמרה כי כיום "מחוסרי היכולת נאלצים לסבסד את הסטודנטים שיש להם, העלאת שכר הלימוד דווקא תחזק את מעוטי היכולת".

שרה נתניהו הציעה לסטודנטים פיצות

השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, הציע שלשום להעלות את שכר הלימוד במטרה לפתור את המצוקה התקציבית שאליה נקלעו מוסדות הלימוד האקדמיים. "אני הייתי מעלה את שכר הלימוד ל-30 אלף שקל בשנה, ונותן את ההנחה למי שזקוק לה באמת, ולא לכולם", אמר.

באוקטובר 1998 נרשם המאבק המשמעותי ביותר על שכר הלימוד של הסטודנטים בישראל. דלתות הקמפוסים ננעלו ואלפי סטודנים יצאו לרחובות להפגנות סוערות במהלכן חסמו כבישים ושבתו רעב מול משרד ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו. באחת ההפגנות היותר מפורסמות, הציעה שרה נתניהו פיצות לסטודנטים ששבתו רעב. בעקבות ההפגנות הקימה הממשלה ועדת בדיקה להורדת שכר הלימוד בראשותו של השופט אליהו וינוגרד. בדצמבר 2000 קיבלה הוועדה את עמדת הסטודנטים והמליצה להוריד את שכר הלימוד ב-50 אחוז בהדרגה במשך 5 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully