וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים דורשים: לשחרר רוצח משפחת הרן בנהריה

3.7.2003 / 11:12

בקרוב תשחרר ישראל קבוצת אסירים פלסטינים גדולה; ברשות מבקשים לשחרר גם רוצחים היושבים בכלא למעלה מ-20 שנה, בהם מבצע הפיגוע בנהריה בשנת 1979; סמדר הרן: אני המומה, הממשלה תסרב

אמש שחררה ישראל תשעה אסירים פלסטינים והיום אמורה לשחרר עשרה עצירים מנהליים נוספים. בעוד כעשרה ימים צפויה ישראל לשחרר קבוצה נוספת, גדולה יותר, של עצירים מנהליים ואסירים פלסטיניים שנשפטו, אולם לא היו מעורבים ברצח. עם זאת, ישראל עשויה לשחרר גם "רוצחים ותיקים" היושבים בכלא למעלה מ-20 שנה. ביום ראשון אמור השב"כ להגיש לדרג המדיני רשימה של אסירים פלסטינים המועמדים לשחרור.

בפגישה שנערכה שלשום בירושלים בין ראש הממשלה אריאל שרון למקבילו הפלסטיני, אבו מאזן, ביקש אבו מאזן משרון לכלול בקבוצת האסירים הראשונה שתשוחרר, גם רוצחים ותיקים. אבו מאזן אמר לשרון, כי "האסירים הם אלה שהשפיעו על המנהיגים שמחוץ לכלא לקבל את ההודנה. הם תומכי השלום".

לפני כחודש שוחרר אבו סוכר, שהיה מעורב בפיגוע מקרר התופת בירושלים בשנת 1975. כעת דורשים הפלסטינים מישראל לשחרר 422 אסירים ביטחוניים, מתוכם 20 רוצחים ותיקים. בין הרוצחים נכללים, בית היתר: סמיר קונטיר, שחדר בשנת 1979 מלבנון ורצח בנהריה את דני הרן ובתו עינת בת ה-4; עבד אל האדי גנים, שבשנת 1989 דרדר לתהום אוטובוס אגד בקו 405 מתל אביב ירושלים; שלושת הערבים הישראלים, כרים יונס, מאהר יונס וסאמי יונס, שרצחו חייל.

סמדר הרן, שבני משפחתה נרצח בפיגוע בנהריה לפני 24 שנה, אמרה ל"ידיעות אחרונות" בתגובה לאפשרות שהרוצח ישוחרר, כי היא תמהה ומזועזעת. במהלך הפיגוע הסתתרה הרן עם בתה יעל בת השנתיים בעליית הגג, ניסתה למנוע מבתה לצעוק, ובשגגה חנקה אותה למוות. הרו, שהקימה מאז האסון משפחה חדשה, מקווה כי רוצח יקיריה יישאר בכלא עד יום מותו. "אינני סבורה שהמחבל ישוחרר עכשיו ואינני מאמינה שממשלת ישראל תענה לבקשה".

וילנאי: לשחרר אסירים עם דם על הידיים

האפשרות לשחרור אסירים "עם דם על הידיים" מעוררת התנגדות עזה בממשלה. השרה לימור לבנת אמרה לגלי צה"ל: "אם הפלסטינים, תוך כדי פגישת ראש הממשלה עם אבו מאזן, בטלוויזיה הרשמית מסיתים נגד ישראל, ישראל צריכה להתנות את המחשבה על שחרור אסירים בהפסקת ההסתה. הדרישה שלי היא שלא נעשה שום צעד נוסף, ולא נשחרר אף אסיר, כל עוד הם לא עשו את המינימום הזה".

השר דני נווה אמר כי "קו אדום אחד בוהק צריך להיות – כל מי שהיה מעורב ברצח, פציעה או ניסיון לרצוח ולפצוע ישראלי, או במילים פשוטות - מי שיש לו דם על הידיים, לא צריך להיות משוחרר. לדבריו, מי שהיה מעורב ישירות או בעקיפין בפיגועים בתקופה האחרונה צריך להישאר בכלא.

ח"כ מתן וילנאי (העבודה) אמר לעומת זאת, כי יש לשחרר אסירים עם דם על הידיים "ברמה כזו או אחרת" כדי לאפשר להנהגה הפלסטינית להציג הישגים בפני בני עמה. "צריך ללכת לקראתם, כי לא היה מצב שהפלסטינים יילחמו בטרור ולא יקבלו מאתנו שום דבר", אמר וילנאי. "שוחררו כבר אנשים שפגעו ורצחו ישראלים לפני 1993. בכל מקרה הם האחרונים שישוחררו אם בכלל".

וילנאי ציין כי המושג מחבלים עם דם על הידיים הוא רחב מאד. לטענתו, "יש הבדל בין רוצח לבין מסייע או משלח. צריך לעשות הבחנות כדי שבעתיד יהיה לנו סיכוי למנוע המשך טרור והרג של אזרחים ישראלים". לדבריו, יש גם להבחין בין מחבלים שביצעו פיגועים לפני ואחרי הסכם אוסלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully