וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי צד"ל יאבטחו התחבורה הציבורית

25.6.2003 / 12:52

שר התחבורה: שילובם הוא חלק מהבעת תודה על פועלם למען ביטחון המדינה; דובר משרד התחבורה: גיוסם של הלוחמים יאפשר שימוש ביכולותיהם המיוחדות לאיתור חשודים פוטנציאליים

לוחמי צד"ל ישולבו במערך האבטחה של התחבורה הציבורית בצפון הארץ, כך סוכם אתמול בין משרד התחבורה לבין מנהלת הסיוע לצד"ל שבמשרד הקליטה וגורמי הביטחון.

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, אמר כי "לוחמי צד"ל שלחמו כתף אל כתף יחד עם חיילי צה"ל בלבנון ישתלבו באבטחה ובשמירה על צפון המדינה. שילובם באבטחת התחבורה בציבורית הוא חלק מהבעת תודה והכרת טובה על פועלם הרב למען ביטחון המדינה".

אגף הביטחון במשרד התחבורה יחל בימים הקרובים בגיוס המחזור הראשון של אנשי צד"ל שימנה 24 לוחמים, יוצאי יחידות קרביות. הלוחמים יעברו הליך מיון קפדני שיכלול ועדת קבלה ומבחנים פסיכוטכניים שיבדקו את התאמתם לתפקיד. אנשי צד"ל שיעמדו בקריטריונים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון ישתתפו בקורס מיוחד בן שבועיים שייערך בתנאי פנימיה ובסיומו הם ישולבו במערך האבטחה של התחבורה הציבורית במחוז הצפון.

מאבטחי צד"ל ילבשו מדים מיוחדים, בדומה למדים של מאבטחי התחבורה הציבורית והם יצוידו באקדחים ובתעודות הסמכה מטעם משטרת ישראל, המאפשרות להם לבצע חיפוש על גופם של נוסעים ולעכב חשודים.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי גיוסם של לוחמי צד"ל למערך התחבורה הציבורית יאפשר לגורמי הביטחון להשתמש ביכולות המיוחדות של לוחמים אלה לאתר חשודים פוטנציאליים, עוד בטרם עלייתם לאוטובוס.

הדובר הוסיף כי משרדו בוחן בימים אלה דרכים להגברת קצב הגיוס של המאבטחים לתחבורה הציבורית. בין השאר נשקלת אפשרות להעלות את שכרם של המאבטחים הנע כיום בין 27-32 שקלים לשעה ולהציע תמריצים שונים כמו סיוע בשכר דירה. עד כה גויסו כ-600 מאבטחים, מתוך כאלף מאבטחים המתוכננים לפעול במערך האבטחה של התחבורה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully