וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסר השימוש בסיסמת הצנחנים: "כדור בין העיניים"

2.6.2003 / 8:45

הרמטכ"ל הורה לגדוד 890 להפסיק השימוש בסיסמא "סבלנות, התמדה ולעתים כדור בין העיניים"; נכתבה על נייר מכתבים, פקודות ובחדר האוכל; ההחלטה: בעקבות פניה של מילואימניק לח"כ שריד

הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, הורה לגדוד הצנחנים 890 להפסיק את השימוש בסיסמא: "סבלנות, התמדה ולעתים כדור בין העיניים". מדובר בסיסמה שהתנוססה על כל ניירות המכתבים של הגדוד, פקודות הקבע, שלטים וכן על כרזה ענקית בחדר האוכל של מפקדת הגדוד.

בקול ישראל דווח, כי החלטת הרמטכ"ל באה בעקבות פניה של ח"כ יוסי שריד (מרצ), שקיבל פניה בנושא מחייל מילואים. הרמטכ"ל הודה לשריד על הפניית תשומת לבו לפרשה.

לפני שפנה לח"כ שריד, הביע חייל המילואים מחאה בפני מפקד הגדוד, אך נענה שהסיסמא לא תוסר. לטענת החייל, מדובר בסיסמא המשדרת בריונות שאינה ראויה לשמש יחידה בצה"ל. במכתבו כתב החייל: "גם המ"כ שלי, כיום מפקד חטיבת הצנחנים, לא השתמש בסיסמאות מבישות ודוחות כאלה. צה"ל והשירות בו מהווים עבורי ערך חשוב. יש לשמור על ניקיון הצבא מתופעות מהסוג הזה. אני בטח שחיילי הגדוד ומפקדיו עושים את מלאכתם נאמנה בשל ההכרה בחשיבות המטרות שהוצבו בפניהם, ואין להם צורך בסיסמאות נמוכות קומה על מנת שיבצעו את המשימות שנגזרות ממטרות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully