וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהתה גופת המחבל הבריטי

19.5.2003 / 12:06

המכון הפתולוגי קבע כי הגופה שנמשתה מחוף ת"א שייכת לעומר שריף; היה אמור להתפוצץ בפאב מייק'ס פלייס ונמלט; נסיבות מותו לא ברורות; גורם ביטחוני: נראה שהוא יצא לים מתוך יאוש

במכון לרפואה משפטית זוהתה גופתו של עומר חאן שריף, המחבל הבריטי שהיה מעורב בפיגוע בפאב מייק'ס פלייס בטיילת בתל אביב, וגופתו נמצאה ב-12 במאי במרחק 500 מטר מהחוף, ליד המרינה. בקול ישראל דווח כי בריטניה העבירה הבוקר דגימות די.אן.איי של בני משפחתו של המחבל, ואלו הושוו לדגימות שנלקחו מהגופה. הגופה נמצאה במצב בו לא ניתן לזהותה לפי הפנים.

מנתיחת הגופה עולה כי סיבת המוות היא טביעה אולם נסיבות מותו של שריף נותרו בגדר תעלומה. קשה לקבוע האם שריף שם קץ לחייו, נרצח או ניסה להימלט. גורם ביטחוני מסר לסוכנות "רויטרס": "נראה שהוא יצא לים כאקט של יאוש... למרות שלא ברור לאן הוא קיווה להגיע בשחייה". על פרטי החקירה שהחלה לאחר הפיגוע הוטל צו איסור פרסום.

שריף, בן 27, בריטי ממוצא פקיסטני, היה אמור להתפוצץ יחד עם המחבל אסיף מוחמד חניף, בן 21, בפאב מייק'ס פלייס בטיילת תל אביב לפני שלושה שבועות. תקלה במטען שנשא שיבשה את תכניתו והוא השליך אותו ונמלט. חגורת הנפץ שהשאיר התגלתה באזור הטיילת, וכוחות הביטחון החלו במצוד אחריו ברחבי תל אביב-יפו.

שני המחבלים הם אזרחי בריטניה שנכנסו לישראל לפני מספר שבועות, כנראה בשליחותם של גורמי טרור בחו"ל ובשטחים. הם קיבלו את מטעני החבלה לרשותם ברצועת עזה ומשם נכנסו לישראל. בעקבות הפיגוע נעצרו בבריטניה קרובי משפחתו של שריף. אשתו ואחיו שוחררו מאוחר יותר בערבות, ואילו אחותו נותרה במעצר. בפיגוע בתל אביב נהרגו שני גברים ואשה ו-60 בני אדם נפצעו, בהם 11 חיילים ו-2 תיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully