וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המדינה מסבסדת תלמידי ישיבה מיליונרים

11.5.2003 / 9:05

"ידיעות אחרונות": המדינה מעבירה תמיכה כספית ל-800 תלמידים אמידים; לפי החוק, רשאים תלמידי ישיבה להשתכר לכל היותר שכר מינימום, כדי לממן מחייתם; תורתם אומנותם?

ממסמכים שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" עולה, כי מדינת ישראל תומכת בלימודיהם בישיבות של מאות חרדים עשירים, בהם כאלה המשתכרים 10 מיליון שקל בשנה.

על פי החוק, אמורה ישיבה לקבל תמיכה על כל תלמיד המוגדר כמי ש"תורתו אומנותו". לתלמידים אלה מותר להשתכר למחייתם לכל היותר שכר מינימום - כ-3,500 שקלים בחודש. זאת, כדי לאפשר להם ללמוד בישיבה ללא צורך לדאוג לפרנסתם. הישיבה מקבלת תמיכה מכספי המדינה - שמגיעים לסכומים של אלפי שקלים בשנה.

לפי הדיווח בעיתון, חוקרים מטעם הממשלה מצאו כי בין התלמידים ששמם הועבר למשרד הדתות כדי לזכות בתמיכה - היו גם כאלה הידועים כמליונרים. מהממצאים עולה, כי 800 תלמידים הרשומים בישיבות משתכרים מאות אלפי שקלים עד מיליוני שקלים בשנה. במקום שהמדינה תגבה מהם שכר לימוד - כפי שמשלמים סטודנטים באוניברסיטאות - לימודיהם מסובסדים באמצעות קופת המדינה. בחלק מהמקרים הסתכמה התמיכה בישיבות ביותר מעשרת אלפים שקלים לשנה עבור תלמיד אחד.

לעיתון נודע, כי משרד האוצר החליט "לעשות סדר" במצב, וכי מעתה תיעשה בדיקה לגבי הכנסתו של כל תלמיד. גורמים ממשלתיים יבדקו כעת אם ניתן יהיה להחזיר לקופת המדינה חלק מכספי התמיכה שהועברו לישיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully