וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים בחינוך: התלמידים מתבקשים להביא גירים

4.5.2003 / 7:57

בבתי ספר בנתניה, רחובות וראשל"צ נאלצים התלמידים לדאוג בעצמם לדפי צילום, גירים ונייר טואלט; ועדי ההורים: מערכת החינוך מתנערת מחובותיה; משרד החינוך: שהתלמידים יעתיקו מהלוח


המחסור בתקציב לציוד משרדי גרם לבתי ספר רבים להפסיק את שכפול חומרי הלימוד ועבודות הבית לתלמידים. ואולם, מסתבר שגם חומרים בסיסיים אחרים - כמו גירים - אזלו.

ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי נציגי ועדי הורים עירוניים בנתניה, רחובות, ראשון לציון וערים נוספות, מדווחים גם על מחסור בנייר טואלט בחדרי השירותים, ועל כך שהתלמידים מבקשים מהוריהם לשכפל את חומר הלימוד במקומות העבודה שלהם.

ועדי ההורים עתרו לבג"ץ בעניין זה, אך לאחרונה נאלצו למשוך את העתירה נגד משרד החינוך, משום שהמשרד שינה את הקריטריונים לחלוקת התקציב. ההורים הודיעו כי יעתרו שוב, מכיוון שלא נמצא פתרון לבעיות שהעלו.

נציגי ההורים קובלים על עמדת משרד החינוך, אותה הציג בתגובתו בדיון בבג"ץ. "אין מניעה שמורים יחזרו לכתוב בגיר על לוח, שיופסקו השיכפולים ושהתלמידים יעתיקו מהלוח", נטען מטעם המשרד. "אפשר לשטוף את המבחנות במעבדה ולמחזר ערכות מדעיות".

המנהלת דרשה להביא דפים למדפסת

ההורים טוענים כי משרד החינוך מתנער ממחויבותו הבסיסית לספק ציוד. לדברי יו"ר ועד ההורים המרכזי בראשון לציון, משה שיינפלד, בהעדר תקציב, התלמידים לומדים בתנאים גרועים. מנהלת של אחד מבתי הספר בעיר הועמדה לדין משמעתי, לאחר שדרשה מהתלמידים להביא מהבית דפים למדפסת.

יו"ר ועד ההורים המרכזי ברחובות, דוד פריסר, אמר כי בשל הקיצוצים הקשים של משרד החינוך ישנם בתי ספר שאינם משכפלים כלל. "הגענו למצב אבסורדי שתלמידים מתבקשים להביא גירים, אחרת המורים לא יוכלו לכתוב על הלוח".

יו"ר ועד ההורים המרכזי בנתניה, נוגה זילברבוך, אמרה כי הנטל הכספי נופל על כתפי ההורים. "לרבים מהם אין יכולת לשלוח את הילד עם כריך, והוא מגיע רעב לבית הספר. הם בוודאי אינם מסוגלים לממן גירים או נייר טואלט".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי בג"ץ קיבל את עמדת המשרד שאין מדובר בקיצוץ מהותי בחינוך, אלא בקיצוץ השירות במוסדות החינוך. עוד נמסר, כי בעקבות הקיצוצים הקשים, קיצץ משרד החינוך בכל פעולותיו ודרש מבתי הספר להתייעל ככל האפשר ולחסוך בהוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully