וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בראשל"צ: נעצר מקורב לשר ישראל כץ ובכיר נוסף בעירייה

7.12.2017 / 12:54

השניים נעצרו במסגרת החקירה המסתעפת, כשבמקביל הוחלט על הארכת מעצרו של ראש עיריית ראשון לציון דב צור בחמישה ימים. שני בני משפחת הפשע ג'רושי שוחררו למעצר בית של תשעה ימים. עדנאן ג'רושי: "למה להדביק לביטן את הג'רושים?"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

מקורב לשר התחבורה ישראל כץ ובכיר במשרד נעצרו הבוקר (חמישי) במסגרת פרשה 1803 העוסקת בחשדות חמורים לשחיתות בעיריית ראשון לציון. כמו כן, נעצר חשוד נוסף העובד כבכיר בעירייה ומוגדר על פי מקורביו כ"איש החזק במחלקת הכספים בעיר".

במקביל, הובאו הבוקר לבית משפט השלום בעיר ראש עיריית ראשון לציון דב צור, סגנו יוסי חממי והמשנה שלו אייל מושייב, לדיון בהארכת מעצרם. מעצרו של צור הוארך בחמישה ימים, שלאחריהם, לפי הסיכום בין סניגוריו למשטרה, ישוחרר למעצר בית. מעצרו של מושייב הוארך עד יום שני. גם מעצרו של סגן ראש העירייה יוסי חממי הוארך בחמישה ימים.

עורכי הדין של צור, גיורא אדרת, טל שפירא ואריאל כפרי מסרו כי ראש העיר שב ודוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו. עם זאת, על מנת לאפשר למשטרה לסיים את החקירה, הוסכם על הארכת מעצר קצרה ובסיומה, ביום שני הקרוב, ישוחרר דב צור לביתו.

בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
עיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

היום הותר לפרסום כי אחד מיזמי הנדל"ן שנעצרו במסגרת הפרשה הוא דרור גלזר, שמעצרו הוארך אתמול עד יום שני. סנגוריו ארז הראל והילה שמעון מסרו: "מרשנו כופר בחשדות המיוחסים לו. הוא משתף פעולה ומשיב לטענות החוקרים. מרשנו סמוך ובטוח כי בתום החקירה יתברר כי פעל באופן חוקי ותקין בדיוק כפי שטען מלכתחילה".

מוקדם יותר שוחררו למעצר בית של תשעה ימים חוסאם ועדנאן ג'רושי, בני משפחת הפשע המעורבים בפרשה. גם נהגו של ביטן, שאול הכנעני, שוחרר למעצר בית למשך תשעה ימים. עדנאן ג'רושי אמר אחרי מעצרו לוואלה! NEWS כי מעצרו נעשה במטרה לייצר כותרות. "לחקור אדם ולעצור אותו זה לגיטימי, אבל צריך לפעול בהגינות", אמר. "אם ביטן צריך להיחקר, תחקרו אותו, אבל למה אתם צריכים להדביק לו את עדנאן? כדי להגיד שביטן מתעסק עם הג'רושים?".

לדבריו, קשריו עם ביטן, כמו גם עם אנשי ציבור אחרים, היו במסגרת ניסיונות לגיטמיים לקדם את ענייניו של כפר ג'אוריש בפאתי רמלה. "אם לא דרך אנשי ציבור, איך מקדמים עניינים של יישוב בגודל כזה? קרקעות, חשמל, לא רק דרך אנשי ציבור? בישיבות שלי בכנסת, גם נציגי משרדי ממשלה השתתפו, וחברי כנסת, וגם מנכ"לים וכל מי שנוגע בדבר. ככה מקדמים את העניין". ג'רושי התייחס לטענות כאילו ח"כ ביטן סייע למשפחה לזכות במכרזים, והכחיש את הטענות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פרשת השחיתות בראשון לציון – החשודים הבולטים (מעודכן). -, מערכת וואלה! NEWS
פרשת השחיתות בראשון לציון – החשודים הבולטים (מעודכן)/מערכת וואלה! NEWS, -

אתמול נחקר יו"ר הקואליציה ומי שהיה לשעבר בכיר בעירייה, דוד ביטן, במשך יותר מ-12 שעות במשרדי יחידת להב 433 בלוד. ביטן נחקר בפעם השנייה, והוא חשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. היום קבע בית המשפט כי מקורבו שפי ששון ישוחרר למעצר בית.

פרקליטו של ביטן עו"ד אפרים דמרי אמר אתמול: "הוא חש הקלה גדולה מאוד להגיע לחקירה, הוא רוצה להגיע לחקירה ולפזר את העננה שמרחפת מעל ראשו ואת חרושת השמועות בתקשורת ובמדינת ישראל". לדברי עו"ד דמרי, ביטן "ימסור גרסה מסודרת לחוקרים שלו, יענה על כל השאלות, ואם יזומן שוב, יגיע. הגרסה שלו הגיונית מאוד ויש לו תשובות שמניחות את הדעת של החוקרים וגם של כלי התקשורת".

(עדכון ראשון: 11:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully