וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד קופ"ח כללית: התרשלה בתהליך הפרייה והותירה נער נכה

7.12.2017 / 13:17

משפחתו של נער בן 17 שנולד מהפריית מבחנה ונותר עם נכות של 100% טוענת כי ריבוי ביציות מוקפאות שהוחזרו לרחם אמו גרמו לו לנזק בלתי הפיך. המשפחה תובעת 2.5 מיליון שקלים

בית הנהלת שירותי בריאות כללית בתל אביב. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
לפי חוות דעת של מומחים, ניתן היה למנוע את הנזק/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בני משפחתו של נער בן 17 שנולד מהפריית מבחנה ונותר עם נכות של 100% הגישו השבוע תביעה בסך 2.5 מיליון שקלים נגד קופת חולים כללית, בטענה כי ריבוי ביציות מוקפאות שהוחזרו לרחם אמו גרמו לו לנזק בלתי הפיך. מכתב התביעה עולה כי ברחמה של האם, אז בת 29, הושתלו בשנת 2000 ארבע ביציות מוקפאות, שלוש מהן נקלטו אך אחת מהן התפצלה והחל להתפתח היריון של ארבעה עוברים. מצב זה אילץ את האם לבצע דילול של אחד משני העוברים שהתפצלו מאותה ביצית. בסופו של ההליך התברר כי נותרו ברחמה של האם שני עוברים, לאחר שגם התאום הזהה מהביצית המפוצלת מת כתוצאה מפעולת הדילול.

על פי התביעה, פעולת הדילול גרמה להיפרדות שלייה כרונית ולנוכחות רקמה עוברית מתה שנותרה בחלל הרחם. הפרדות השלייה מנעה אספקת דם וחמצן תקינה למוחו של העובר, ונוכחות הרקמה המתה בחלל הרחם גרמה ללידה מוקדמת. כתוצאה מכך הוא נולד פג במשקל 705 גרם, והוא נותר ללא יכולת לקיים תקשורת מילולית, עם פיגור שכלי ושיתוק מוחין.

עוד בוואלה! NEWS:
ביטן לוואלה! NEWS: "אני עוד בתפקיד - לא הלכתי לשום מקום"
"השוטר הרע" לא יזכה לטוב: הסיכון הכבד שלוקחים חוקרי נתניהו וביטן
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: המבקר נתבקש לבדוק מימון המשלחת לאו"ם

הפריה חוץ גופית. שאטרסטוק, ShutterStock
החזרה של ארבע ביציות מופרות יוצרת סיכון לסיבוכים קשים/ShutterStock, שאטרסטוק

בכתב התביעה מסתמכים עורכי הדין ענת גוטמן וארן אמיר ממשרד גוטמן-אמיר על חוות דעת של מומחים, ולפיה ניתן היה למנוע את הנזק שנגרם לעובר לו היו מוחזרים לרחמה של האם שני עוברים בלבד או לכל היותר שלושה. לטענתם, מטרת ההפריה היא הולדת ילד בריא ולא השגת היריון בכל מחיר. גם בחוות דעת של מומחה לפוריות שצורפה לתביעה נטען כי האיגוד המקצועי הישראלי ומשרד הבריאות קבעו, ולא בכדי, כי יש להפעיל שיקול דעת רפואי מבוסס ומנומק ולשתף את ההורים בהחלטה, לפני שמחזירים יותר משלושה עוברים בכלל ולאישה צעירה בפרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מומחית לנוירולוגית ילדים קבעה כי פגיעתו המוחית הקשה של התובע נובעת מהלידה המוקדמת ומירידה באספקת הדם למוח טרם הלידה בשל היפרדות שליה כרונית. בתביעה נטען כי מחקרים הוכיחו שכאשר הופרו מעל ארבע ביציות, החזרת שתיים הייתה ממקסמת את הסיכוי ללידת ילד בריא, בפרט כאשר מדובר באישה צעירה שניתן היה להקפיא חלק מהביציות המופרות שלה. לעומת זאת, החזרה של ארבע ביציות מופרות, יוצרת סיכון לסיבוכים קשים כמו לידה מוקדמת והיפרדות שלייה, כפי שאכן קרה במקרה זה.

עורכי הדין טוענים כי קופת החולים התרשלה בתהליך, בין היתר בגלל שפעלו בניגוד למסקנות ברורות שעלו מספרות רפואית עדכנית. בנוסף, לפני החזרת העוברים הצוות הרפואי לא מסר להורים מידע אשר היה נחוץ להם בכדי להחליט כמה עוברים להחזיר לרחמה של האם הצעירה. הם הוסיפו כי מדובר במחדל וכי המשפחה תובעת לקבל פיצוי בגין הפסדי השתכרות, כאב וסבל, הוצאות ניידות, טיפולים והוצאות רפואיות, סיעוד והשגחה מיוחדת והתאמת דיור.

משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל רק בימים אלו ותגובה תינתן על כך במסגרת ההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully