וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוס בין חמאס ופתח ו-3 הרוגים בתאונה ליד דימונה: כותרות החג

נציגי הפלגים הפלסטינים הודיעו על הסכם פיוס בין התנועות לקראת ממשלת אחדות. שלושה בני אדם נהרגו בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב סמוך לדימונה. ארצות הברית הודיעה על פרישתה מארגון אונסק"ו במחאה על יחסו לישראל. כל הכותרות

"סוף לפילוג": חמאס ופתח חתמו על הסכם הפיוס בקהיר

נציגי פתח וחמאס לשיחות בקהיר, עזאם אל-אחמד וסאלח אל-עארורי, חתמו היום (חמישי) על הסכם הפיוס בין התנועות, שנועד לכונן ממשלת אחדות פלסטינית. לפי ההסכם, חמאס הסכים למסור את השליטה המנהלית ברצועת עזה לידי ממשלת האחדות עד 1 בדצמבר. המצרים קראו לקיים פגישה נוספת בין הצדדים ב-14 בנובמבר כדי להמשיך ולדון בנושאי ההסכם.

שר המודיעין המצרי חאלד פאוזי, הודה במסיבת עיתונאים משותפת עם נציגי פתח וחמאס להנהגות הפלסטיניות על "עמדתן האמיצה" ועל "ההדרכה למשלחת שלנו כדי להשיג את ההסכם הזה". הוא הדגיש בדבריו את מוכנותה של מצרים להשלים את תפקידה בשיחות ולהמשיך לדאוג לצעדי הפיוס בעתיד.

תאונה קטלנית שנייה ביממה: שלושה הרוגים בהתנגשות ליד דימונה

שני צעירים בני 20 מהפזורה הבדואית בנגב, ואישה בשנות ה-60 לחייה נהרגו היום בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב בצומת דימונה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם של ההרוגים בתום פעולות החייאה שבוצעו במקום התאונה. גבר נוסף בשנות ה-70 לחייו נפצע באורח בינוני עד קשה, פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

בעקבות התאונה חסמה המשטרה את כביש 204 בין ירוחם ודימונה. ציבור הנהגים התבקש שלא להגיע לאזור ולנסוע בדרכים חלופיות. מבדיקה ראשונית עולה כי שני כלי הרכב שהתנגשו זה בזה התהפכו, ובכל אחד מהם נסעו שני בני אדם. משירותי הכיבוי נמסר כי גופות ההרוגים חולצו לאחר שנלכדו בכלי הרכב הפרטיים שהיו מעורבים בתאונה. מממצאים ראשונים עולה כי אחד הרכבים סטה מהנתיב, והתנגש ברכב השני, אך בוחני משטרת ישראל עדיין בוחנים את הזירה.

במחאה על היחס נגד ישראל: ארצות הברית פורשת מאונסק"ו

ארצות הברית תפרוש מארגון אונסק"ו, ארגון התרבות והמדע של האו"ם, כך הודיעה היום (חמישי) מחלקת המדינה האמריקנית. לפי הצהרתה, פרישתה של ארצות הברית תיכנס לתוקף ב-31 בדצמבר.

"ההחלטה לא התקבלה בקלות, והיא משקפת את הדאגות האמריקניות ואת הצורך ברפורמה יסודית בארגון, לאור ההטיה האנטי-ישראלית המתמשכת באונסק"ו", ציינה מחלקת המדינה. "ארצות הברית תישאר מחויבת כמשקיפה שאינה חברה, כדי לתרום מהשקפותיה ומומחיותיה של ארצות הברית". חרף החלטת ארצות הברית, ישראל נותרה חברה בארגון.

קוריאה הצפונית: "טראמפ הצית את פתיל המלחמה בנאומו באו"ם"

שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו אמר אתמול כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "הצית את פתיל המלחמה" בנאומו בחודש שעבר באו"ם וכי ארצו תגיב על כך "במטח של אש", באיום נוסף מצד פיונגיאנג ברקע ההחרפה במתיחות באזור בשל ניסוייה הגרעיניים ושיגורי הטילים שלה.

בריאיון לסוכנות הידיעות הרוסית TASS, אמר רי כי תכנית הגרעין של ארצו מבטיחה את השלום ואת היציבות באזור ועתידה לא יהיה נושא לדיון. "עם ההצהרה המלחמתית והמשוגעת באו"ם, אפשר לומר שטראמפ הצית את פתיל המלחמה נגדנו", אמר שר החוץ. "עלינו לסגור את החשבון, רק במטח של אש ולא במילים". טראמפ איים במהלך דבריו בפני העצרת הכללית "להשמיד" את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בפרובוקציות שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ספרד לנשיא קטלוניה: הבהר אם הכרזת עצמאות או לא - בתוך 5 ימים

ממשלת ספרד הציבה אתמול אולטימטום בפני נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון, שלפיו לשלטונות החבל יש חמישה ימים להחליט אם הכריזו עצמאות או לא – כך דווח בסוכנות הידיעות הספרדית "אפה". על פי הדיווח, אם פוג'דמון יאשר כי אתמול בנאומו בפרלמנט בברצלונה אכן הכריז על עצמאותו של החבל, יינתנו לו שלושה ימים נוספים לחזור בו מההחלטה. אם לא יעשה זאת עשויה הממשלה הספרדית להפעיל את סעיף 155 בחוקה, שמאפשר לשלטון המרכזי להשהות את הקמתה של אוטונומיה ולשלוט בה באופן ישיר.

ראש הממשלה מריאנו ראחוי אמר מוקדם יותר כי הוא ימשיך לנקוט "בזהירות ובאחריות" כדי לפתור את המשבר החמור ביותר בממלכה מאז נפילת הדיקטטורה לפני יותר מארבעה עשורים וניסיון ההפיכה הצבאית ב-1981. עם תחילת הישיבה, אמר גורם בממשלה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "כל האופציות מונחות על השולחן".

בדרך לחגיגות שמחת תורה: שני בני 18 נהרגו בתאונת ליד קריית מלאכי

שני צעירים בני 18 נהרגו אתמול ושלושה נוספים נפצעו באורח קשה בתאונת דרכים בכביש 383 מכיוון צומת הרי"ף לכפר מנחם שבאזור קריית מלאכי. ארבעה מנפגעי התאונה, תושבי בית שמש, היו בדרכם לחגיגות שמחת תורה בעיר.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לפצועים טיפול רפואי. בין הפצועים נער כבן 17 שנפגע פגיעות קשות בגבו ובגפיו, וצעיר בן 19 הסובל מפגיעות ראש וגפיים. שני הצעירים פונו לבית החולים קפלן שברחובות. צעירה בת 20 שנפצעה גם היא באורח קשה בגפיה פונתה במסוק לבית החולים איכילוב שבתל אביב. מבית החולים קפלן נמסר כי שני הפצועים שפונו למקום עברו בדיקות הדמיה מקיפות, שלאחר קבלת תוצאותיהן יוחלט לגבי המשך הטיפול בהם.

תן שנשך שלושה בני אדם באזור בית שאן אובחן כנגוע בכלבת

תן שנשך שלושה בני אדם בקיבוץ ניר דוד שבעמק המעיינות אובחן אתמול כנגוע בכלבת. התן פגע אתמול בגבר בן 46, בצעירה בת 28 ובמטייל נוסף. הרשויות באזור חששו כי מדובר בתן חולה, ועל כן הוא נורה ונשלח לבדיקה. התן המדובר נשך גם כלב וחתול והתושבים באזור קיבלו הנחייה לשמור על חיות המחמד שלהם ולמנוע את שיטוטן.

מאז תחילת השנה ננשכו כבר ארבעה בני אדם בידי תנים נגועים בכלבת. המקרים אירעו במקומות שונים בצפון הארץ, בהם אתר הסמוך לראש פינה, ואתר נוסף הסמוך לכפר קיש. בעלי חיים הנגועים בכלבת סובלים מדלקת במוח הגוררת בין השאר התנהגות בלתי רציונלית ותוקפנית. בשל כך, הרשויות באזור סבורות שגם התן שאותר בניר דוד נגוע במחלה. בכל המקרים הקודמים התנים התוקפים ניצודו ולאחר בדיקות מעבדה התברר כי נשאו את המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully