וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ערערה על עונשו של בן גניש: "העבירה - כפסע מרצח"

28.6.2017 / 14:52

לטענת הפרקליטות, היה מקום לגזור על גניש את העונש המקסימלי הקבוע בחוק בגין הריגה - 20 שנות מאסר, במקום 15 השנים שנגזרו עליו. גניש היה הנאשם המרכזי ברצח הצעיר בן ה-19 בסמוך למועדון ברעננה ב-2014, והורשע גם בשיבוש הליכי משפט

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: גזר דינו של בן גניש, בחודש שעבר)

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערערה היום (רביעי) לבית המשפט העליון על קולת עונשו של בן גניש, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגת יפתח גריידי ובשיבוש מהלכי משפט, ונידון ל-15 שנות מאסר. המדינה טוענת כי העונש שהוטל על גניש אמנם כבד, אולם נסיבות עבירת ההריגה של גניש קרובות "אך כפסע מנסיבות המצדיקות הרשעה בעבירת רצח" ולכן היה מקום לגזור עליו את העונש המקסימלי הקבוע בגין הריגה - 20 שנות מאסר - או עונש הקרוב לכך.

בחודש שעבר גזר בית המשפט המחוזי מרכז בלוד 15 שנות מאסר על גניש, וקבע כי בנוסף יפצה את משפחת הקורבן ב-258 אלף שקלים. גניש היה הנאשם המרכזי ברצח הצעיר בן ה-19 בסמוך למועדון ברעננה, אולם במהלך המשפט ובלחץ השופטים, לאחר ששני עדים מרכזיים חזרו בהם מעדותם במשטרה, הוא הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות והורשע בהריגה ובשיבוש מהלכי משפט על פי הודאתו. גניש, בן 23, נעץ בגריידי סכין קצבים, ברח מזירת הרצח והסגיר את עצמו לאחר יותר מיממה.

עוד בוואלה! NEWS:
לא תמונת אולמרט מביה"ח תשכנע את ועדת השחרורים – אלא זו הכוללת
ההורים נהרגו בפיצוץ גז – ילדיהם תובעים מיליונים מאמישראגז
בית המשפט הפחית את עונשו של קובי פרץ לשנה וחצי מאסר בפועל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כפסע מנסיבות המצדיקות הרשעה ברצח". גניש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בא כוחו של גניש, עו"ד ירום הלוי, קיבל אז את גזר הדין בהפתעה. "ציפינו לעונש נמוך יותר, טענו שזו תאונה. נשקול את צעדינו המשפטיים. הכי חשוב - לא היה כאן רצח, ולא הגיע לבן גניש מאסר עולם. הוא לקח אחריות מההתחלה, וגם בטיעונים לעונש הוא הקריא מכתב והתנצל עד עמקי נשמתו. נשקול לערער. בעוד שש שנים הוא יופיע בפני ועדת השחרורים, ואנו מברכים על כך".

תיעוד: הרגעים שהובילו לרצח החייל יפתח גריידי ברעננה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הקטטה שהובילה לדקירה במועדון ברעננה, אפריל 2014/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully