וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס בירך על הפיגוע בירושלים; צה"ל כיתר את כפרם של המחבלים

17.6.2017 / 11:50

שניים מהמחבלים הגיעו מהכפר דיר אבו משעל ואחד מחברון. לדברי חמאס, "הפיגוע הוא הוכחה להמשך המהפכה של העם מול הכובש". צה"ל פתח במבצע חטיבתי באזור לאיתור אמל"ח וחשודים בסיוע, ובהכנה להריסת בתי המחבלים

עמוד הפיסבוק חדשות בזמן אמת

ארגון חמאס בירך אמש (שישי) על הפיגוע המשולב שאירע בירושלים, שבו נהרגה הדס מלכא, שוטרת מג"ב בת 23, ושני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני. בהודעה רשמית מסר הארגון כי "הפיגוע הוא הוכחה מחודשת להמשך המהפכה של העם מול הכובש, ולכך שהאינתיפאדה ממשיכה עד להשגת החירות המלאה".

בתגובה לפיגוע פתח צה"ל בלילה מבצע חטיבתי בדיר אבו משעל, שבו מופעל מודיעין לאיתור חשודים, אמצעי לחימה, בני משפחה ותשתית טרור. במבצע של חטיבת בנימין השתתפו, בין היתר, יחידות דובדבן, עוקץ, והיחידה ללוחמה בטרור. במסגרת המבצע ביצעו הכוחות מיפוי הנדסי לטובת הריסת בתי המחבלים. במהלך הפעילות אירעה הפרת סדר בהשתתפות כ-200 פלסטינים. כוח צה"ל הגיב בירי.

את הפיגוע ביצעו בראא איברהים מוחמד סאלח, בן 19 מדיר אבו משעל; עאדל חסן אחמד ענכוש, בן 18 מדיר אבו משעל; ואוסמה אחמד מוסטפא עטא, בן 19. השלושה נעצרו בעבר בגין פעילויות טרור.

עוד בוואלה! NEWS
תיעוד הפיגוע בירושלים: השוטרים יורים לעבר המחבלים בשער שכם
סריקות אחר צעיר בן 25 שנעדר בכנרת אחרי שקפץ מסירה
מיוחד לוואלה! NEWS: אויבו של פוטין בריאיון נדיר ליעקב אילון

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אמש/רויטרס

המחבלים פעלו בשתי זירות שונות המרוחקות זו מזו כמאה מטרים בלבד. לדברי מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, אל הזירה הראשונה מול מערת צדקיהו בעיר העתיקה הגיעו שני מחבלים, האחד עם נשק אוטומטי והשני עם סכין, וניסו לפגוע בשוטרים במקום. השוטרים הגיבו בירי וחיסלו את שני המחבלים.

"בזירה השנייה שבשער שכם דקר מחבל נוסף שוטרת במשמרת ופגע בה אנושות. המחבל נורה על ידי שאר השוטרים שנמצאים פה בזירה", סיפר ניצב הלוי. לדבריו, "אנחנו נמצאים בתקופת הרמדאן, ורק היום היו יותר מ-180 אלף איש בפעילות. מדובר בשלושה מחבלים שאינם תושבי ירושלים, אלא צעירים בני 18 ו-19 מהגדה המערבית. חלקם נמצאים פה בירושלים לא אישורים וחלקם עם אישורים. אבל ניתן בהחלט לומר שבתקופת הרמדאן יש כניסה יחסית גדולה מאוד של צעירים ללא אישורים".

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות כיתרו את מרחב דיר אבו משעל, שממנו הגיעו שלושת המחבלים. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם בכירי מערכת הביטחון, וקיבל את המלצת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר. עם זאת, הושארו על כנם ההיתרים לכניסה לישראל לתפילות הרמדאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אלוף יואב מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, פרסם הודעה בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו, ובה כתב כי "שלושת הנבלים שביצעו את פיגוע הטרור הפחדני והרגו שוטרת צעירה בירושלים קיבלו ברכות מארגון פתח, שטען שקרית כי הם חפים מפשע". לדבריו, "זו הסתה ועידוד הטרור".

(עדכון ראשון: 21:41)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עאדל ענכוש בן ה-18 מרמאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע בעיר העתיקה, אמש/רויטרס
זירת פיגוע דקירה וירי בשער שכם שבירושלים. 16 ביוני 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אמש/מערכת וואלה! NEWS, תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים, יוני 2017. חטיבת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
נשק שנמצא בזירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully