וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליפו של ח"כ גטאס בכנסת מתגורר בבית לא חוקי בנגב

21.3.2017 / 17:00

ג'ומעה אזברגה, שהושבע היום לכנסת במקומו של ח"כ לשעבר באסל גטאס שעומד בפני כתב אישום, בנה את ביתו בלקיה מחוץ לקווי המתאר של היישוב וללא האישורים הנדרשים. הוא אישר את הפרטים בשיחה עם וואלה! NEWS: "ביתי הוא כמו בתיהם של 40 אלף בדואים בנגב, וכמו של סמוטריץ'"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ג'ומעה אזברגה, שהושבע היום (שלישי) לכנסת ויחליף את ח"כ לשעבר באסל גטאס (הרשימה המשותפת) שיעמוד לדין, מתגורר בבית שנבנה ללא אישורים בסמוך ללקיה - כך עולה מבדיקת וואלה! NEWS. ביתו של אזברגה נמצא מחוץ לקווי המתאר של היישוב, והוא נבנה ללא האישורים המתאימים.

ביתו של אזברגה נבנה מטרים ספורים מאחת השכונות במועצה המקומית לקיה. הח"כ לעתיד מתגורר במקום יחד עם בני משפחתו, ובמתחם ישנם כמה בתים המיועדים לבני משפחה נוספים.

אזברגה אישר את הפרטים. "הבית הזה הוא כמו בתיהם של 40 אלף בדואים שגרים בבתים ללא רישיון, וכמו ביתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' – אין אישור ואין רישיון", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. בתחילת החודש פורסם ב"הארץ" כי סגן יו"ר הכנסת, בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), הקים את ביתו בהתנחלות קדומים בניגוד לתכנית המתאר של היישוב, ואף ייתכן כי מדובר בקרקע פרטית של פלסטינים.

לדבריו, הוא פנה לקבלת אישורי בנייה, אולם בקשתו לא נענתה. "רציתי לאשר את הבית מול הוועדה המחוזית, אבל לא אישרו לי. קיבלתי תשובה שלילית. הבית קיים מאז שנת 1979, זה כמעט 40 שנה. כל המשפחה שלי גרה שם".

לקריאה נוספת:
גטאס: "עשו עליי סיבוב – למה את ראש הממשלה לא עוצרים?"
ח"כ גטאס הגיש את התפטרותו; יו"ר הכנסת לא לחץ את ידו
ח"כ גטאס לאחר כתב האישום: "מקווה שהמחיר שאשלם לא יהיה לחינם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ללא אישורים ובלי רישיון". ביתו של אזברגה בלקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזברגה שובץ במקום הרביעי ברשימת בל"ד לכנסת. הוא בעל תואר ראשון בניהול מערכות בריאות מטעם אוניברסיטת בן גוריון. הח"כ הטרי עבד 18 שנים במערכת הבריאות, וניהל כמה קופות חולים בכפרים בנגב. אזברגה, בן 61, אב לתשעה ילדים, נולד בלקיה, הצטרף לבל"ד ב-1999 ונבחר כחבר בוועד המרכזי של המפלגה.

ב-2004 עמד בראש תנועת "אלנהדה" בלקיה והפך להיות גם חבר פעיל במועצה המקומית. הוא ממייסדי "ועדת ההיגוי העליונה של ערביי הנגב" לסיכול תכנית פראוור.

גטאס הגיש את התפטרותו מהכנסת שלשום. עומד נגדו כתב אישום המייחס לו הברחת טלפונים סלולריים לכלא, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור. במסגרת הסדר הטיעון בעניינו, גטאס יישלח לשנתיים מאסר. הפרקליטות תבקש אף לקבוע כי יוטל עליו קלון. "הסעיפים הביטחוניים שרצו להאשים אותי בהם ירדו מכתב האישום המתוקן, זה מקובל עליי", אמר לאחר התפטרותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ח"כ החדש ג'מעה אזברגה מהרשימה המשותפת מתגורר במבנה לא חוקי בנגב. בני בן סימון
"כמו בתיהם של 40 אלף בדואים". ביתו של אזברגה בלקיה/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully