וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה באיכילוב: 17 תינוקות בפגייה נדבקו בחיידק מעיים

התינוקות המאושפזים בפגיית בית החולים נדבקו בחיידק VRE מתינוקת אחרת, שהועברה בימים האחרונים לבית החולים שניידר שבפתח תקווה. החיידק נחשב עמיד לאנטיביוטיקה, אך נפוץ בפגיות ואינו אלים. חלק מהפגים שוחררו לביתם

פגים. ShutterStock
מבית החולים נמסר כי מדובר בחיידק הנמצא בגוף של כל אחד מאתנו/ShutterStock

17 תינוקות המאושפזים בפגייה בבית החולים איכילוב שבתל אביב נדבקו בימים האחרונים בחיידק המעיים VRE. על אף שאובחנו כנשאים של החיידק, לא התפרצה מחלה בגופם, והם בודדו משאר התינוקות במחלה. הוריהם של הפגים שנדבקו עודכנו והודעה נמסרה גם למשרד הבריאות.

בשבוע שעבר הועברה תינוקת מהפגייה בבית החולים איכילוב לבית החולים שניידר שבפתח תקווה, זאת לצורך ניתוח לב. בבית החולים שניידר נבדקה הפגה בקבלתה, והתברר כי היא נשאית החיידק VRE. הודעה נמסרה לבית החולים איכילוב, שם נבדקו כלל התינוקות המאושפזים בפגייה והתברר כי 17 תינוקות נושאים את החיידק.

התינוקת המאושפזת בבית החולים שניידר נותרה באשפוז והועברה לאזור מבודד, כפי שנהלי הזהירות במקרים אלו מחייבים. בבית החולים איכילוב דיווחו כי בבית החולים, ובייחוד במחלקת טיפול נמרץ לילדים ובפגייה, מבצעים בדיקות לכלל התינוקות לעתים תכופות. זאת, בשל הימצאות חיידק ה-CRE האלים באוקטובר האחרון בבית החולים, שנחשפה בוואלה! NEWS.

עוד ידיעות בנושא בריאות בוואלה! NEWS:
ליצמן: פצועים סורים לא יטופלו בישראל אם אין סכנה לחייהם
גידול ענק הוצא ממוחו של ילד שנדבק בטפיל מהכלב המשפחתי
"להציל את חייה של אלה": תינוקת שנולדה עם מום נדיר זקוקה לניתוח

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
בית החולים איכילוב שבתל אביב/ראובן קסטרו

בבית החולים איכילוב הבהירו הבוקר בתגובה לאירוע, שפורסם לראשונה בחדשות ערוץ 1, כי מתוך 17 התינוקות הנשאים, ארבעה שוחררו לביתם ובהמשך היום ישוחררו פגים נוספים. מדובר בנשאות שכיחה של החיידק, ללא תסמינים וללא צורך בטיפול מיוחד. עוד נמסר כי בסקירות שמבצע בית החולים לא אותר עד כה חיידק מסוג VRE, וכי בית החולים בודק אחר הימצאותו על אף שהנחיות משרד הבריאות אינן מחייבות זאת בשל היותו לא אלים ובעל סבירות נמוכה להתפרצות.

מהיחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות נמסר: "ליחידה דווח על התפשטות חיידק עמיד מסוג VRE בפגייה באיכילוב. האירוע התגלה בעקבות העברת פג מאיכילוב לשניידר, שבו בסיקור קבלה התגלתה הנשאות. בעקבות הגילוי בשניידר, כל הפגים באיכילוב נסקרו ו-17 נמצאו נשאי החיידק. מדובר בנשאות א-סימפטומטית ולא בתחלואה זיהומית. בפגייה באיכילוב ננקטו צעדי מניעת התפשטות. היחידה הארצית למניעת זיהומים פתחה בחקירה".

VRE הוא חיידק השוכן דרך קבע במערכת העיכול ועלול לגרום לזיהומים במעבר לחלקים אחרים בגוף. זנים של חיידק זה נחשבים עמידים מאוד לסוגים מסוימים של אנטיביוטיקה, אך לא מדובר בחיידק אלים והוא נחשב שכיח בפגיות.

כאמור, בחודש אוקטובר אובחנה אישה שילדה תאומים במחלקת הפגים בבית החולים כנשאית של החיידק האלים והקטלני CRE. שני תינוקות נוספים נדבקו בחיידק והוכנסו לבידוד, אך לא פיתחו תסמינים. חיידק CRE נחשב שכיח מאוד בבתי חולים ועלול להתפשט במיוחד בתנאי העומס ששררו בפגיית בית החולים באותה העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully