וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המטענים: המשטרה במרוץ נגד השעון לאיתור חוליות שיצאו לדרכן

במשטרה סבורים כי העבריין אבנר הררי עומד בראש החוליה שהניחה מטעני חבלה במכוניות המפורסמים. בין היתר, נבדק החשד כי המחסל לשעבר ניסה לאיים על מרגול כי לא השמיעה שירים של בנו ברדיו. החשש: חוליות נוספות כבר מטפלות בהזמנה לפגוע בכדורגלן קובי מוסא

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

(בווידאו: הארכת מעצרם של שני החשודים האחרונים בפרשת הנחת המטענים, אתמול)

במשטרה בטוחים שמי שעמד מאחורי הנחת מטעני החבלה במכוניותיהם של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני ושחקן הכדורגל קובי מוסא הוא העבריין אבנר הררי. מאמצי החקירה מתמקדים כעת בניסיון לאתר מי עומד מאחורי הזמנת הפיצוצים. "ברור לנו שהררי עמד בראש חוליית מניחי מטענים, כאשר החוליה שימשה כקבלן ביצוע לגורמים אחרים", אמר גורם במשטרה. "אולם, העובדה שעצרנו את קבלני הביצוע לא מורידה את רמת המסוכנות של הפרשה. אנחנו חייבים להגיע אל מי שהזמין את הנחת המטענים".

בניגוד לשלושת המטענים האחרונים, אלה שכוונו לשמיר והאחד שכוון לצנעני, שנועדו ככל הנראה כדי להעביר מסר לשניים, במשטרה מאמינים כי המטען שיועד למוסא נועד לחסלו. "ברגע שלכדנו את אנשי החוליה המבצעת מנענו את הפגיעה המידית בקובי מוסא, אבל אנחנו צריכים לוודא שאין חוליות נוספות שקיבלו הזמנה לפגוע בו", אמר הגורם.

לקריאה נוספת:
מעצרו של אבנר הררי הוארך בשבוע: "ידיי נקיות, מרגול כמו אימא בשבילי"
גם אחרי 40 שנה בכלא: "המחסל מספר 1" מתקשה לוותר על עולם הפשע

חבלנים של המשטרה בזירת סיכול פיצוץ מטען שהושם מתחת לרכבו של שחקן כדורגל ברמת השרון. 17 בפברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
זירת סיכול הפיצוץ ברמת השרון/חטיבת דובר המשטרה

בחקירת הנחת המטען ברכבה של צנעני, בודקת המשטרה שלושה כיוונים עיקריים. כיוון אחד שנבדק הוא כי הררי הופעל גם במקרה זה על ידי גורם שלישי שביקש לפגוע בצנעני ושימש רק קבלן ביצוע. כמו כן, נבדקת האפשרות כי השניים היו מסוכסכים משום שצנעני לא השמיעה את שיריו של בנו בתכנית הרדיו שלה ולכן החליט הררי לפגוע בה. הכיוון השלישי שנבדק הוא סכסוך שפרץ בין העבריין לזמרת על רקע אחר. "אנחנו לא יכולים לקבוע כרגע מה המניע למעשה. יש לנו כמה כיוונים, ועוד מוקדם לקבוע מניע מרכזי", אמר הגורם.

אתמול (שבת) נערך בבית משפט השלום בתל אביב דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שני חשודים נוספים בהנחת המטענים מתחת לכלי הרכב של מוסא ברמת השרון, אחד מהם עובד ברשות המסים שהשתייך לחוליה. בדיון עלה כי המשטרה ידעה את זהותם של המעורבים זמן רב לפני מעצרם וכבר לפני כחודש פשטה על ביתו של החשוד המרכזי בהנחת המטענים, אבישי בן דוד מראשון לציון, וערכה חיפוש בביתו.

הזמרת מרגלית צנעני לאחר שרכבה הפפוצץ בחניון באזור, 10 בינואר 2017. דודו בכר, הארץ
צנעני לאחר הפיצוץ במכוניתה באזור, ינואר/הארץ, דודו בכר

פעילות זו התבצעה במקביל לפעילות הסמויה שביצעה המשטרה כלפי כל המעורבים, שבמסגרתה השתמשה, בין היתר, בבלשי היחידה הסמויה, בהאזנות סתר ובתצפיות. היום בצהריים אמור בית המשפט לדון בבקשה להתיר לפרסם את שמם של שני החשודים הנוספים שנעצרו במסגרת הפרשה.

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך סוף השבוע חקרה המשטרה באזהרה כמה חשודים במסגרת הפרשה שהובאו למטה מחוז תל אביב. הם שוחררו בתום חקירתם.

לקוחותיו של הררי הוכו בתדהמה: "חייכן ומסביר פנים, פתח דף חדש"

לפני כמה חודשים השתחרר הררי מהכלא ופתח חנות ירקות בהרצליה וטען שהשתקם מעולם הפשע. מעצרו במסגרת הפרשה הפך לשיחת היום בקרב התושבים הרבים שנוהגים לפקוד את חנותו, שבה מועסק גם החשוד המרכזי, בן דוד. "הוא בחור חייכן ומסביר פנים, תמיד שואל בשלומנו, והירקות – נהדרים וטריים יום יום", סיפרה לוואלה! NEWS חנה דוידיאן, לקוחה קבועה בחנות הירקות של הררי. "אני מקווה שזה לא הוא, זוכרת שהתראיין בתקשורת ואמר שפתח דף חדש וסיים עם הפשע".

חנות הירקות של החשוד בהנחת מטען ברכבה של מרגול, אבנר הררי, 19 בפברואר 2017. אור רביד
חנות הירקות של הררי בהרצליה, היום/אור רביד

את האזור השקט והפסטורלי שבו נמצאת החנות, צומת הרחובות טשרניחובסקי ובני בנימין, היכה מעצרו המתוקשר של הררי בתדהמה. "כולם מדברים על זה. אני לא יודע מה תוליד החקירה, אבל אותנו הקונים זה לא מרתיע, צוות מוכרים מעולה, פירות וירקת איכותיים", סיפר עידן, שגר בקרבת החנות. שלמה, בעליה של מכבסה הצמודה לחנות, התייחס למעצר באדישות והוסיף שאין עוד לדעת אם הוא ישפיע על תנועת הלקוחות בסביבה. "אני מקווה שיוכח שאלה סתם חשדות, בינתיים עוד מוקדם לקבוע אם תהיה לזה השפעה על הקופה, ימים, או במקרה שלנו שעות, יגידו".

גם בתוך החנות עצמה מנסים העובדים לשדר עסקים כרגיל, על אף היעדרותו של הררי מהדלפק שבכניסה, והתנוססות פניו על שער העיתון שמונח לצד הסחורה. רק ירקן אחד מרחוב קרוב לחנות הירקות של הררי חש אי נוחות שנשאל אם לדעתו תהיה לחקירה השפעה על קצב הקונים. "לא רוצה שהשם שלי ייכנס לכתבה שלך, רק חסר לי שמישהו ינסה לפגוע בי, במשפחתי או בחנות שלנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully