וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירות נתניהו: המפכ"ל מאשים - "מטרידים קציני חקירות בכירים"

24.1.2017 / 17:02

אלשיך אמר את הדברים ברקע החקירות נגד ראש הממשלה, אך לא הסכים לומר מי מטריד את קציניו: "שכל אחד ייקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה". גורמים בסביבת נתניהו: "מגנה כל ניסיון הפעלת לחצים על גורמי האכיפה"

צילום: אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, התייחס היום (שלישי) לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "יש הטרדות של קציני משטרה בכירים בתחום החקירות, איני יודע מי הגורמים, איני יודע מי עומד מאחוריהם, כל אחד שייקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה". המפכ"ל הצהיר כי "תפקידי, במשמרת שלי, לחזק כל גורם רלוונטי למערכת אכיפת החוק, אני חלק מהמערכת הזאת. במשמרת שלי לא יפגעו בעצמאות המשטרה לעשות את מה שהיא צריכה, לפי החוק".

אלשיך, שדיבר עם עיתונאים ביריד החדשנות Muni expo, המתקיים במסגרת ועידת מרכז השלטון המקומי וקק"ל, הוסיף: "אנו מחזקים את הקצינים האלה, הם עושים עבודה מקצועית, נקייה, ישרה וזה תפקידם. לזה הם גויסו למשטרה ומוינו לתפקידם. כמיטב שיפוטי, הם עושים זאת ביושרה ובניקיון כפיים".

גורמים בסביבת נתניהו מסרו בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו משתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה והוא מגנה כל ניסיון להפעלת לחצים על גורמי החקירה והאכיפה - מכל צד שהוא".

לקריאה נוספת:
המפכ"ל על חקירות נתניהו: "אנחנו יודעים מה היה שם, אוספים ראיות"
פרשת המתנות: עדות המקורב שצריכה להדאיג את ראש הממשלה
חקירות נתניהו: מילצ'ן מאיים בתביעה על ח"כ אמסלם

רוני אלשיך בישיבת ממשלה. נובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ
"מחזקים את הקצינים האלה". אלשיך/הארץ, אמיל סלמן

אמש מסרה המשטרה תגובה חריגה ברקע החקירות נגד נתניהו. "בימים האחרונים, על פי פניות כתבים לבדיקת טענות שונות ומשונות, אנו מזהים מה שנראה לכאורה כמסע מתוזמר שעניינו העלאת טענות כזב כנגד קצינים בכירים באגף החקירות", נמסר בהודעה. "אנו רואים בחומרה הפעלת לחץ (בוודאי שקרי) שנועד להרתיע את גורמי אכיפת החוק למלא תפקידם נאמנה, באמצעות פגיעה משוללת יסוד בחוקרים ובאמינותם. משטרת ישראל תעניק גיבוי מלא לחוקריה. המשטרה תמשיך לעשות את מלאכתה נאמנה ללא משוא פנים וללא מורא".

בתדרוך שקיים אלשיך עם עיתונאים ביום ראשון על החקירות הוא אמר שהן נמצאות בישורת האחרונה. "אנחנו יודעים מה היה שם, אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול", אמר אלשיך. "אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הדיון הוא בעיקר בפרשנות".

בהקשר חקירות ראש הממשלה, תיק 1000 ותיק 2000, הוא הוסיף כי מעט מאוד אנשים מעורבים בהן, "קצת יותר ממספר האצבעות ביד אחת". הוא הוסיף כי "עשינו חקירה במשך חודשים ושום דבר לא דלף. החקירה הפרונטלית היא הדבר המרכזי. היכולת הגבוהה של התשאול למי פונים קודם ואת מי חוקרים קודם היא מאוד קריטית וכך היה". לדבריו, "התפקיד של המשטרה הוא אחד, להגיע לחקר האמת, להבין מה היה ושתיים, להביא ראיות. אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות ונמצאים בישורת האחרונה".

החקירות הפליליות נגד נתניהו בגין שתי הפרשות נפתחו בסוף דצמבר, לפי הוראת היועץ המשפטי לממשלה. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו ראש הממשלה קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום חוק "ישראל היום".

(עדכון ראשון: 14:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully