וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירקו עליי ברחוב": מאז תקיפת הילדה מחריף החיכוך עם הזרים בפתח תקווה

16.1.2017 / 23:06

האירוע שבו פרץ סודאני לבית וניסה לפי החשד לאנוס בת 12 גרם להפניית אצבע מאשימה כלפי מבקשי המקלט בכללותם. אלה מבקשים להדגיש שהמקרה לא מעיד על כולם: "רוצים לחיות בשקט". ראש העיר: "רף הסובלנות של התושבים הולך וקטן"

פתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
המתיחות גוברת. פתח תקווה, אמש/ראובן קסטרו

ליד המזרקה בכיכר המייסדים בפתח תקווה, שכבר לפני שנים זכתה לכינוי המפוקפק "כיכר המיואשים", ישב היום (שני) דניאל סמואלס, מבקש מקלט בן 24, שהגיע לפני עשור לישראל דרך הגבול המצרי. "מספיק שאפריקני אחד עושה משהו לא בסדר, וישר מאשימים את כל הקהילה", אמר. "מה אנחנו אשמים? אנחנו רוצים לחיות את החיים שלנו בשקט".

סמואלס דיבר על האירוע שהתרחש ביום שבת, אז פרץ מבקש המקלט ראשיד איברהים עבדאללה לדירה בעיר ועל פי החשד, תקף מינית ילדה בת 12 בשנתה. לאחר שאביה התעורר, ברח החשוד מהדירה ונתפס על ידי המשטרה בתום מרדף.

האירוע הקשה הצית קריאות רבות מצד תושבי פתח תקווה נגד מבקשי המקלט – החוששים בעקבות הפריצה מהחמרת מצבם. "עייפתי ממלחמות. ברחתי מסודאן כי איבדתי את בני משפחתי במלחמה, כבר אין כוח להמשיך ולהילחם גם פה", אמר גידו איברהים בן ה-28. "אתמול תושבת העיר ירקה עליי בכניסה לעירייה. כואב לי שמפנים אצבע מאשימה כלפי כל מבקשי המקלט בעקבות פשע של אדם אחד".

עוד בוואלה! NEWS:
השכנים של הילדה שהותקפה בביתה בפתח תקווה: "מפחדים לרדת לגן"
ביום מרטין לותר קינג, המתיחות הגזעית בארה"ב בוערת יותר מתמיד
מזל"ט ישראלי התרסק בשטח דרום לבנון; שרידיו טרם אותרו

הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"פוחדים להסתובב ברחובות". תושבים בהפגנה נגד מבקשי המקלט, אמש/ראובן קסטרו

בשנים האחרונות הגיעו מבקשי מקלט רבים לפתח תקווה במטרה לאתר אפשרויות תעסוקה ולהוזיל את מחייתם. מחוץ לקניון "לב העיר" שהפך לאחר ממוקדי העלייה של מהגרי העבודה בעיר, יושב איברהים עם חבריו בכניסה לפאב. "אנחנו תקועים באמצע. בעלי עסקים לא רוצים להעסיק אותנו, והישראלים מארגנים הפגנות נגדנו", הסביר. "לי רק דבר חשוב. הישרדות - בישראל או במקור אחר. נוודים, זה מה שאנחנו".

גם סמואלס תיאר את המציאות הבלתי יציבה אליה נקלעו הסודאנים. "אין חודש שלם שאני יודע מתי וכמה אעבוד, היום אני בכיכר למשל, פונה לסוחרים, מקווה שמישהו יסכים לקחת אותי לעבודה. רק רוצים לשרוד פה. לא רוצים בעיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פתח תקווה, 16 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"החיכוך עם הזרים הפך מטרד מסוכן". כיכר המייסדים, היום/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום שיגר ראש העיר יצחק ברוורמן מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת המשפטים איילת שקד, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והיועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט.

"מקרה התקיפה מצטרף למקרים נוספים שבהם החיכוך האלים עם ציבור העובדים הזרים הופך למטרד מסוכן של ממש ולא נאפשר זאת עוד", כתב. בהמשך הוסיף ברוורמן כי הוא דורש מהמשטרה לנקוט צעדים בנושא. "רף הסובלנות של תושבי העיר הולך וקטן לנוכח האדישות של גורמי האכיפה. איני מתכוון לתת יד לאדישות זו ובמידת הצורך אמנע כניסת עובדים זרים לעיר", הוסיף.

פתח תקווה, 16 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"בעלי עסקים לא רוצים להעסיק אותנו, הישראלים מארגנים הפגנות נגדנו". כיכר המייסדים, היום/ראובן קסטרו

חיכוך נוסף בין מבקשי המקלט לתושבים נרשם בחודש דצמבר האחרון, כאשר שני צעירים היכו למוות את באביקר עלי אדהם-עבדו. מכתב האישום שהוגש נגדם עולה כי השניים הכו אותו ברחוב ונמלטו מהמקום כשהיה פצוע אנושות. לאחר ארבעה ימים, מת באביקר מפצעיו בבית החולים בילינסון.

אמש התאספו עשרות תושבי פתח תקווה להפגנה נגד נוכחותם של מבקשי המקלט בעיר. "היום הכול הפך להפקר. פחד להסתובב ברחובות. פחד להיות בבתים. אלפי מסתננים השתלטו על הכול", אמרה בהפגנה גילה אמרני, המתגוררת בסמוך לתחנה המרכזית. "הם מסתובבים שיכורים ומציקים לנשים ולילדים. אין ביטחון ועוד העירייה בונה להם גנים. עצוב".

הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017/ראובן קסטרו
פתח תקווה, 16 בינואר 2017. ראובן קסטרו
פתח תקווה, 16 בינואר 2017/ראובן קסטרו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully