וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מועצת שומרון ישתתף בהשבעת טראמפ: "ממשל אובמה פגע בנו"

16.1.2017 / 20:29

בעקבות קשריו עם מקורבי הנשיא הנבחר, יגיע יוסי דגן לאירוע השבעתו בוושינגטון. במועצת שומרון מצפים לשינוי המדיניות האמריקנית עם כניסת טראמפ לתפקיד, אך מבהירים: "הגיע נשיא טוב לישראל – אבל הוא לא המשיח"

צילום: שלומי גבאי, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

"כניסת טראמפ לתפקיד היא הזדמנות עצומה לישראל. זה הזמן לתנופת בנייה ביהודה ושומרון", כך אמר היום (שני) יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "ממשל אובמה פגע בצורה קשה בזכויות הבסיסיות של תושבי יהודה ושומרון – אבל כעת הכדור בידיים של ישראל", הוסיף. לדבריו, תמיכתו הגלויה של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שייכנס לתפקידו ביום שישי הקרוב, תאפשר לממשלת ישראל יד חופשית מבעבר בכל הקשור למדיניות בגדה המערבית.

עם זאת, הדגיש דגן כי "הגיע נשיא טוב לישראל, אך הוא לא המשיח ולא יעקוף את ראש הממשלה מימין. גם הנשיא הטוב ביותר ייתקל באינטרסים הכלכליים של ארצות הברית". לדבריו, טראמפ לא יגנה בנייה בהתנחלויות, "ולא יהיה אובססיבי כמו ג'ון קרי ואובמה, שעל כל קרוואן או בית איימו להפיל את ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נגד טראמפ: השחקן שמרגיז את הנשיא הנבחר ישתתף בעצרת נגדו
נתניהו לעג לתקשורת: "הנה עוד תמליל - 'ביבי: זה לא יעזור לכם'"
הרמטכ"ל איזנקוט יאושפז להליך רפואי לכמה ימים; סגנו האלוף גולן יחליפו

דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
"צפוי להפסיק את גינוי הבנייה בהתנחלויות". טראמפ/רויטרס

לאורך קמפיין הבחירות של טראמפ, תמך דגן במועמד הרפובליקני בצורה גלויה והוא עתיד להגיע לאירוע ההשבעה שייערך בוושינגטון. לדבריו, המועצה מתחזקת קשר הדוק עם המפלגה הרפובליקנית ומארחת מקורבים רבים של הנשיא הנבחר. "הבעתי תמיכה בו כיוון שלא יכולתי יותר לשבת בבית ולראות איך מוכרים את ירושלים ויהודה ושומרון. אני מכיר רבים מאנשיו של הנשיא הנבחר, ומעולם לא היה נשיא כל כך אוהב ישראל", אמר.

בשבוע שעבר קיבלה מועצת יש"ע – לראשונה מאז הקמתה בתחילת שנות ה-80 – הזמנה לשלוח נציגים לאירוע ההשבעה. את המועצה ייצגו ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל ויו"ר מועצת אפרת עודד רביבו, המכהן גם כראש דסק החוץ של מועצת יש"ע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully