וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו נתנה עדות בפרשת המתנות; ח"כ כבל העיד בתיק מוזס

רעיית ראש הממשלה העידה ב"תיק 1000", ובו חשוד נתניהו כי קיבל מתנות בשווי מאות אלפי שקלים משני אנשי עסקים במשך שנים. הח"כ מהמחנה הציוני, שקידם את חוק "ישראל היום", העיד במסגרת "תיק 2000". המשטרה תגבה עדות משישה בכירים בעיתון "ישראל היום"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יוסי אלטר

(כחלון עקץ את נתניהו: "אני מקבל מתנות רק בחתונה", אתמול)

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, העידה אתמול (רביעי) בפרשת המתנות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלוד. במסגרת הפרשה, שמכונה "תיק 1000", חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו כי קיבל מתנות יקרות ערך, שעלותן נאמדת במאות אלפי שקלים, משני אנשי עסקים במשך שנים.

חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), שקידם לפני שלוש שנים את "חוק ישראל היום", נתן עדות השבוע במסגרת פרשת מוזס-נתניהו, המכונה "תיק 2000". הח"כ נשאל על החוק שנועד להגביל את הפצת החינמון ואמר כי לא ידע על שיחות שהתקיימו בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. חוקרי יאח"ה צפויים לגבות עדות בהמשך החקירה משישה בכירים בעיתון "ישראל היום".

במסגרת החקירה, נבחנת האפשרות כי ראש הממשלה פעל לקידום המתווה שנרקם בינו לבין מוזס: סיקור חיובי לנתניהו תמורת חקיקה שתחייב את "ישראל היום" להימכר בתשלום. לשם כך מתושאלים כמה ח"כים שהיו מעורבים בקידום "חוק ישראל היום"; בכירים בחינמון שנמצא בבעלות פטרונו של ראש הממשלה, המיליארדר שלדון אדלסון; ואנשים שהיו בסביבתו הקרובה של נתניהו. אם אכן יתברר כי האחרון פעל לקידום הדיל, יגובש החשד לקבלת שוחד - גם אם המהלכים לא מומשו בפועל.

ראש ממשלה תחת חקירה || סיקור מיוחד
"מוזס לנתניהו: 'אם נסכים על חוק 'ישראל היום', אעשה הכול שתישאר רה"מ'"
אחרי ההקלטה: נתניהו יתקשה לטעון שאין לו קשר ישיר ל"ישראל היום"
חקירת נתניהו: החשד לטובות הנאה עשוי לכלול עבירה של העלמת מס

שרה נתניהו יוצאת מבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
נתנה עדות בפרשת המתנות. שרה נתניהו/נועם מושקוביץ

אתמול העיד בפרשת מוזס-נתניהו שר התיירות יריב לוין. חוקרי יאח"ה בודקים אם בתקופה הרלוונטית לאירועים הנחקרים, במהלך שנת 2014, פנה ראש הממשלה לשר, אז יו"ר ועדת הכנסת, במטרה כי יסייע לו לקידום חקיקה בנושא "ישראל היום". לוין מסר עדות פתוחה והוא אינו חשוד בפרשה.

שר האוצר משה כחלון התייחס אתמול לחקירת נתניהו ועקץ אותו. "כל אחד וסגנון החיים שלו, אני מקבל מתנות רק בחתונה", אמר יו"ר כולנו בנוגע ל"תיק 1000" בכנס חיפה למנהיגות.

נתניהו למוזס: "אם תכתוש אותי, אטפל בך"

העיתונאי גידי וייץ פרסם אתמול בעיתון "הארץ" כי בשיחה שהוקלטה לפני הבחירות, אמר נתניהו למוזס כי אם עיתונו יכתוש אותו במערכת הבחירות, הוא יטפל בו. ראש הממשלה, שמכהן גם כשר התקשורת, אף דאג להבהיר כי יקפיד לעשות זאת במסגרת החוק.

עוד פורסם ב"הארץ" כי באותה השיחה, הסביר המו"ל לנתניהו כי כלי התקשורת שברשותו מתקיפים את האחרון מאחר שהוא לא יכול לשבת בשקט כאשר ראש הממשלה מבקש להשמיד מפעל חיים משפחתי באמצעות "ישראל היום", שמאיים על עתיד "ידיעות אחרונות".

חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
לדבריו, לא ידע על השיחות בין נתניהו למוזס. ח"כ כבל/נועם מושקוביץ

מאז התפוצצה פרשת המתנות, נחקר נתניהו פעמיים במעון ראש הממשלה בירושלים על ידי חוקרי יאח"ה בראשותו של תת-ניצב כורש ברנור. בין היתר, הוא חשוד כי קיבל במשך שנים רבות סיגרים ובקבוקי שמפניה יקרים מהמפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן. בערוץ 10 דווח כי ראש הממשלה ביקש משר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי לסייע בסוגיית אשרת השהייה של מילצ'ן, מה שעלול להעיד על כך שמדובר בטובות הנאה ולא ב"מתנות מחבר", כפי שטען פרקליטו של נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט.

מילצ'ן הוא לא איש העסקים היחיד שלפי החשד אפשר לנתניהו לרעייתו אורח חיים נהנתני. בערוץ 10 דווח עוד כי גם המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר הזרים לזוג מתנות יקרות ערך. עוד לפני שהתפוצצה הפרשה האחרונה, דווח בערוץ כי פאקר מימן ליאיר נתניהו שהות במלון בניו יורק בזמן עצרת האו"ם האחרונה וכן טיסות וחופשות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully