וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה אנטישמי": המתנחלים רואים בהחלטת האו"ם פתח להחלת ריבונות

25.12.2016 / 8:30

ההחלטה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות גרמה לראשי המתנחלים ביו"ש לקרוא לתגובה מידית - ולספח את השטחים. "המהלך צריך להביא לקריסה מוחלטת של הקפאת הבנייה - תשובה הולמת להחלטה אנטישמית", אמרו במועצת יש"ע

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

יממה לאחר קבלת הצעת ההחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות, הגיעו החל מאמש (שבת) תגובותיהם של ראשי המתנחלים, כמעט צפויות מראש. התגובות נעו ממתקפות על נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהאשימו אותו במהלך אנטי-ישראלי, ועד לקריאות לסיפוח הגדה.

"איננו מופתעים ממהלך אנטי ישראלי זה של אובמה. מדובר בהמשך ישיר לקדנציה של נשיא שפעל במרץ נגד ישראל תוך התעלמות מכל הנעשה במזרח התיכון", אמרו במועצת יש"ע. "עלינו לקחת את האחריות בידנו לפעול להחלת ריבונות ביהודה ושומרון ולחדש את הבנייה באופן מידי. אישור תכניות בנייה בירושלים וביהודה ושומרון תהיה תגובה הולמת להחלטה האנטישמית של האו"ם".

אם עד היום היה קשה יחסית לשווק את הצעת הסיפוח והבנייה בהתנחלויות, מנהיגי המתנחלים מאמינים כי זו העת לשחרר את הרסן. יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגדיל ואמר כי "החלטת מועצת הביטחון צריכה להביא לקריסה מוחלטת של הקפאת התכנון בירושלים ביהודה ובשומרון. במשך שנתיים נפגעו קשות זכויות האדם של 800 אלף אזרחים בירושלים וביהודה ושומרון, על מנת למנוע החלטה במועצת הביטחון".

לקריאה נוספת:
בעקבות התמיכה באו"ם: נתניהו ביטל ביקור של ראש ממשלת אוקראינה
טראמפ: "ההפסד הגדול לישראל באו"ם יקשה על תהליך השלום"
נתניהו: "החלטת האו"ם - מחטף אנטי-ישראלי מביש של אובמה"

דיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא חאלב, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
"להגיב להחלטה בבנייה ביו"ש". מועצת הביטחון/רויטרס

דגן פנה אל ראש הממשלה ואמר כי עליו לפעול בהקדם. "הציבור בישראל, והעם היהודי כולו, נושאים אליך עכשיו את עיניהם. אני קורא לך להודיע על החלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ועל ביטול כל ההגבלות הפוליטיות על הבנייה ביו"ש. החלת הריבונות היא התשובה הציונית ההולמת להחלטה האנטישמית והצבועה אמש באו"ם".

יו"ר מטה מאבק עמונה, אביחי בוארון, התייחס גם הוא להחלטה, לאחר ששגריר מלזיה באו"ם ציין את חוק ההסדרה ואת הניסיון לעגן את מאחז עמונה בחוק כגורמים שהביאו את מדינתו להגיש את הצעת ההחלטה.

"הדבר הנכון היה להפקיע את אדמות עמונה, כנהוג במקומות אחרים בארץ כשבאים להקים שכונות ויישובים", אמר בוארון. "החלטת האו"ם היא פועל יוצא של חולשתנו הלאומית להכריע קבל עם ועולם - אדמות יהודה ושומרון הן ערש מולדתו של העם היהודי ומדינת ישראל תבנה בה יישובים שכונות ובתים בכל מקום שתראה לנכון. תושבי עמונה מצפים שמדינת ישראל תעמוד בהתחייבויותיה. אם מכל סיבה שהיא המדינה תפר את התחייבויותיה לא יהיה מנוס מלדרוש במפגיע מהדרג המדיני להפקיע את אדמות עמונה או לחילופין להחיל את חוק ההסדרה לרבות סעיף 7 או לחילופין להחיל את החוק הישראלי ביו"ש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יוסי דגן, ראש המועצה איזורית שומרון בהלוויתה של יעל זאבי, בית העלמין קיבוץ דגניה ב. נובמבר 2016. שלומי גבאי
"להודיע עוד הערב על החלת הריבונות". דגן/שלומי גבאי

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר כי ישראל נרדפת ללא קשר למעשיה. דמרי אף קרא לנתניהו "לקבל את דוח אדמונד לוי בו הוא מגדיר כי מבחינת המשפט הבינלאומי, אזורנו לא אזור כבוש בתפיסה מלחמתית ומתוך כך להחיל את החוק הישראלי על כל שטחי ישראל. לא משנה מה יגידו הגויים, משנה מה יעשו היהודים".

משה סוויל, ממלא מקום ראש מועצת גוש עציון, טען כי אובמה פעל ממניעים אישיים. "החלטת האו"ם חושפת את פרצופו האמיתי של אובמה כאנטישמי ושונא ישראל שרק חיכה להזדמנות לפגוע במדינת ישראל ועשה זאת באופן קטנוני ונקמני. עברנו את אנטיוכוס ונעבור גם את אובמה", אמר. "ההתיישבות ביהודה ושומרון ובכל מדינת ישראל רק תלך ותתחזק ואובמה יושלך בדפים המאובקים של ההיסטוריה עם שאר צוררי ישראל".

מאחז עמונה בוקר הגשת מתווה פשרה חדש לפניי הפינוי המיועד ב25 בדצמבר, 18 בדצמבר 2016. תצפית TPS
"להחיל את החוק הישראלי". מאחז עמונה, השבוע/תצפית TPS

עודד רביבי, ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע וראש מועצת אפרת, טען כי ההחלטה "נולדה מתוך אינטרסים פוליטיים צרים וללא הבנת השטח והסכסוך הישראלי פלסטיני. שלום עושים על ידי בניית גשרים, ולא על ידי בניית חומות. היישובים היהודיים ביהודה ושומרון שיפרו את חייהם של מאות אלפי פלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון שרבים מהם מתפרנסים אצל שכניהם הישראליים".

לדבריו, "אני מזכיר לאותם מצביעים נגד בנייה והתיישבות יהודית ביהודה ושומרון כי שלום לא היה כאן גם לפני 1967, החיים היהודיים באזור זה נמשכים כבר אלפי שנים ויימשכו כאן לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully