וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגשת כתב האישום נגדו: מזכ"ל הסתדרות המורים יתפטר

8.12.2016 / 19:28

יוסי וסרמן, המואשם בעבירות של לקיחת שוחד, סחיטה ומרמה, יסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי בעת שכיהן כמזכ"ל ויו"ר אגף הכספים הועצם כוחו המנהלי והפוליטי ובמצב זה ניגוד העניינים החריף

עריכה: מתן חדד

(מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן במעצר, יולי השנה)

יוסי וסרמן, מזכ"ל ויו"ר אגף הכספים של הסתדרות המורים, יסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. אתמול (רביעי) הוגש נגדו כתב אישום בגין לקיחת שוחד, סחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד. במכתב שנשלח היום מהסתדרות המורים נמסר כי ב-22 בחודש ייערך כינוס, שם תימסר ההודעה הרשמית על סיום תפקידו. בכינוס ייבחר ממלא מקום עד לבחירות שייערכו בחודש מאי 2017.

יפה בן דויד, יו"ר סיעת אמ"י בהסתדרות, שהגישה את הבקשה להתפטרות המזכ"ל. "זה היה הצעד ההכרחי והמתבקש", אמרה. גילה קליין, יו"ר סיעת נחל בהסתדרות המורים ויו"ר האופוזיציה בארגון, מסרה: "יש חוקרים בישראל. וסרמן היה זאב בעור של כבש ובמשך שנים הרימו יד בהצבעות לדיקטטור עבור ג'ובים ומשכורות לכאורה. זהו שחר חדש להסתדרות המורים". קליין הודיעה כי תתמודד על התפקיד בבחירות הבאות.

בשנת 2002 נבחר וסרמן לתפקיד מזכ"ל הסתדרות המורים בישראל. לפני בחירתו לתפקיד זה, שימש וסרמן יו"ר אגף הכספים, תפקיד שבו המשיך לשמש גם לאחר בחירתו למזכ"ל. מכתב האישום עלה כי כפל תפקידים זה העצים את כוחו המנהלי והפוליטי עד כדי שליטה מלאה במוסדות ההסתדרות ובגופים אחרים שבשליטתה. מצב זה הוביל את וסרמן לניגוד עניינים בין תפקידיו בהסתדרות לבין האינטרסים האישיים שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחת למולדובה ובולגריה: הישגי תלמידי ישראל – מהגרועים בעולם המערבי
עובדי ההוראה נעדרים יותר מבעבר; ומי מוביל את הרשימה?
סערת ההמנון בתיכון בתל אביב: הכנסת תדון ביחס המנהל לסמלי המדינה

יוסי וסרמן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
וסרמן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

המקרה הראשון המוזכר באישום אירע ב-2003, עת הקימה הסתדרות המורים את מנהל תיירות ונופש, שאמור היה לרכז את פעילות הרווחה של הסתדרות המורים בתחום תיירות הפנים והחוץ. המנהל פעל, בין היתר, באמצעות בטי דהאן, שפרנסתה הייתה תלויה בפעילות מול הסתדרות המורים. כהן הצטרפה לדהאן והועסקה על ידי המנהל. כל הנאשמים היו מודעים לתלותה הכלכלית של דהאן במנהל וניצלו זאת לטובתם.

לפי כתב האישום, לאחר הצטרפות דהאן למנהל, גמלה בלבו של וסרמן החלטה לנצל את כוחו בהסתדרות ולדרוש ממנה טובות הנאה בתמורה לפעולה הקשורה בתפקידו כמזכ"ל. הו ביקש ממנה שתזמין עבורו חופשות. וכך, במקרים מסוימים, המנהל שילם את מחיר ההזמנות למלונות ולאחר חזרתו של וסרמן מהחופשות, ביקשה ממנו דהאן לשלם את עלותן, מבלי שהוסיפה את עמלת הסוכן למחיר. עוד עולה מהאישום כי וסרמן אמר לה שהעלות גבוהה מדי ולכן שילם סכום מופחת.

ב-2012 הוחלט להפסיק את עבודתה של דהאן במנהל. בשלב זה, היא דרשה מווסרמן שישיב לה את הכספים ששילמה לו. היא אף כתבה לו מכתב שבו הצהירה כי החליטה לגבות את הסכומים המגיעים לה. בעקבות דין ודברים הושגה פשרה שלפיה שולמו לדהאן כספים שמנעו ממנה לחשוף את השוחד. לפי האישום, וסרמן סחט ממנה שתחתום על מסמך שבו היא מאשרת כי תשלום חלקי מהחובות יהווה "סילוק סופי של כל חובותיו" כלפיה. המסמך כלל גם התחייבות לסודיות והתחייבות שלא לעשות שימוש בטענות שהעלתה נגדו דהאן במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully