וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל הסתדרות המורים מואשם שאילץ עובדת לשלם על חופשותיו

יוסי וסרמן מואשם בשורת עבירות שוחד, סחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים ופגיעה בפרטיות. באחד המקרים השתמש בכספי הסתדרות המורים להגשת תביעה אישית. יחד עמו מואשמים גם יו"ר ארגון המורים לחינוך גופני ובתו

עריכה: מתן חדד

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יוסי וסרמן, מזכ"ל ויו"ר אגף הכספים של הסתדרות המורים, יוסף אפרת, יו"ר אגף התרבות ויו"ר ארגון המורים לחינוך גופני, וביתו, ליאת כהן אפרת. וסרמן נאשם בלקיחת שוחד, סחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד. אפרת וכהן נאשמים בסחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. יוסי אפרת נאשם גם בשיבוש מהלכי משפט והטרדת עד.

לפי כתב האישום, בשנת 2002 נבחר וסרמן לתפקיד מזכ"ל הסתדרות המורים בישראל. לפני בחירתו לתפקיד זה, שימש וסרמן כיו"ר אגף הכספים, תפקיד שבו המשיך לשמש גם לאחר בחירתו למזכ"ל. כפל תפקידים זה העצים את כוחו המנהלי והפוליטי עד כדי שליטה מלאה במוסדות ההסתדרות ובגופים אחרים שבשליטתה. מצב זה הוביל את וסרמן לניגוד עניינים בין תפקידיו בהסתדרות לבין האינטרסים האישיים שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
תושב הצפון חשוד שהתחזה לרופא בבי"ח שיבא - וטיפל במאות חולים
תושבי עמונה פוצצו דיון של בכירי יש"ע: "סוגרים עסקה מאחורי גבנו"
הסדר טיעון באסון הר הרצל; אמה של בצלאלי בכתה: "קחו אחריות"

יוסי וסרמן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
ניצל את כוחו בהסתדרות ודרש טובות הנאה. וסרמן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

המקרה הראשון המוזכר באישום אירע ב-2003, עת הקימה הסתדרות המורים את מנהל תיירות ונופש, שאמור היה לרכז את פעילות הרווחה של הסתדרות המורים בתחום תיירות הפנים והחוץ. המנהל פעל, בין היתר, באמצעות בטי דהאן, שפרנסתה הייתה תלויה בפעילות מול הסתדרות המורים. כהן הצטרפה לדהאן והועסקה על ידי המנהל. כל הנאשמים היו מודעים לתלותה הכלכלית של דהאן במנהל וניצלו זאת לטובתם.

לפי כתב האישום, לאחר הצטרפות בטי למנהל, גמלה בלבו של וסרמן החלטה לנצל את כוחו בהסתדרות ולדרוש ממנה טובות הנאה בעד פעולה הקשורה בתפקידו כמזכ"ל. וסרמן ביקש מדהאן שתזמין עבורו חופשות. במקרים מסוימים, המנהל שילם את מחיר ההזמנות למלונות ולאחר חזרתו של וסרמן מהחופשות, ביקשה ממנו דהאן לשלם את עלותן, מבלי שהוסיפה את עמלת הסוכן למחיר. עוד עולה מהאישום כי וסרמן אמר לה שהעלות גבוהה מידי ולכן שילם סכום מופחת.

ב-2012 הוחלט להפסיק את עבודתה של דהאן במנהל. אז, היא דרשה מווסרמן שישיב לה את הכספים ששילמה לו. היא אף כתבה לו מכתב שבו הצהירה כי החליטה לגבות את הסכומים המגיעים לה. בעקבות דין ודברים הושגה פשרה שלפיה שולמו לבטי כספים שמנעו ממנה לחשוף את השוחד. לפי האישום, וסרמן סחט ממנה שתחתום על מסמך שבו היא מאשרת כי תשלום חלקי מהחובות יהווה "סילוק סופי של כל חובותיו" כלפיה. המסמך כלל גם התחייבות לסודיות והתחייבות שלא לעשות שימוש בטענות שהעלתה נגדו דהאן במכתב.

כתב האישום נגד אפרת וכהן מעלה כי אלו קשרו לסחוט מדהאן חלק מרווחיה מפעילות המנהל הקשורה בהסתדרות המורים. עוד סוכם ביניהם, כי כהן תערוך טבלאות שבהן יחושבו רווחיה של דהאן וחלק מהם יעברו אליהם. בשל רצונותיה של דהאן לשמור על עבודתה, היא נאלצה להסכים לתנאים של אפרת וכהן. דהאן העבירה לידי אפרת את הסכום שנקבע בדרך של מימון חופשות פרטיות בארץ ובחו"ל, שלו ושל בני משפחתו, באמצעות שיק בסך 30 אלף שקלים לידי כהן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

וסרמן הורה לעובדות לבדוק פלטי שיחות טלפון

האישום השני בנושא מרמה והפרת המונים גרם וסרמן להסתדרות המורים לשאת בחובו האישי, סכום של יותר מ-36 אלף שקלים . זאת, במסגרת תביעות דיבה הדדיות בין ההסתדרות ווסרמן לבין תובעת בשם ענת שניידר. האישום השלישי נוגע למקרה שאירע ב-2013, וסרמן ביקש אישור להגיש שתי תביעות לשון הרע נגד שני עיתונאים. חרף העובדה כי האישור ניתן בתנאי וסרמן שיממן מכיסו הפרטי את עלויות הייצוג הנוגעות לדברים שנכתבו עליו ועל אפרת באופן אישית, הוא לא שילם כל תמורה עבור שכר הטרחה של עורך הדין רונאל פישר, ואת הסכום שילמה הסתדרות המורים.

אישום נוסף מייחס לווסרמן פגיעה בפרטיות. זאת, כאשר במועד שאינו ידוע ב-2013 ביקש לברר מי מבין חברי ההסתדרות מוסר מידע לעיתונאים. לשם כך, הורה למנהלת לשכתו ולמזכירה בלשכה לבדוק את פלטי שיחות הטלפון של שני מנויים, עובדי הסתדרות המורים. כתב האישום מייחס לווסרמן ולאפרת גם עבירות של שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד, כאשר כל אחד מהם בנפרד הטריד עדות שהיו במשטרה במסגרת החקירה.

יחד עם כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יוסי קורצברג ורותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), הוגשה גם בקשה להארכת התנאים המגבילים של וסרמן ואפרת עד תום ההליכים. בין היתר, איסור כניסה לבניין הסתדרות המורים ואיסור יצירת קשר עם המעורבים.

יפה בן-דוד, יו"ר אמ"י, הסיעה הגדולה בהסתדרות המורים, התייחסה לכתב האישום ואמרה כי "על יוסי וסרמן להתפטר לאלתר מתפקידו כיו"ר הסתדרות המורים". היא שלחה הבוקר מכתב שבו דרשה שיעשה כן. "עובדי ההוראה הם ציבור ייחודי המופקד על חינוך והנחלת ערכים לדור הצעיר, עלינו כמנהיגים לשמש לו מופת ודוגמא אישית. לא יתכן שאתה, מנהיגו של המורים, תדבק בכס היו"ר תוך שאתה מתעלם מהנזק האדיר הנגרם להסתדרות עקב השיתוק בגין השעייתך", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully