וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלצים של פיקוד העורף: "ערוכים להזנקה לאיטליה בתוך שעתיים"

25.8.2016 / 0:41

לאולפן וואלה! NEWS הסביר מפקד כוח החלוץ כי הוא מוכן "עם תיקים וציוד לרגע שבו תינתן הפקודה לצאת". לדבריו, אף שחלפה יותר מיממה מהאסון שגבה את חייהם של 250 איש, יש סיכוי להציל חיים

צילום: דו"ץ ורויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: אור כהנא..

סגן-אלוף (מיל') סמי יחזקאל, מפקד כוח החלוץ של יחידת החילוץ הארצית בפיקוד העורף, סיפר אתמול (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הכוח ערוך ומוכן לטוס לאיטליה ולסייע בפעולות החילוץ באזורים מוכי האסון בעקבות רעידת האדמה שגבתה את חייהם של 250 בני אדם לפחות. "מרגע קבלת ההודעה על כל אירוע, אנחנו יוצרים תמונת מצב יחד עם גורמי נספחות צה"ל ומשרד החוץ, ומוכנים לכל תרחיש ולכל אירוע", סיפר.

יחזקאל השתתף כבר בלא מעט משלחות מטעם פיקוד העורף - אסון הצונאמי בסרי לנקה ב-2004, רעידת האדמה בהאיטי ב-2010 ורעידת האדמה בנפאל בשנה האחרונה הן רק חלק מהן. "עוד לא קיבלנו פקודה, אבל מבחינתנו אנחנו מוכנים להניע את כל הכוחות. אנחנו מוכנים עם תיקים, ציוד רלוונטי ליציאה, וברגע ההזנקה, בתוך שעתיים האנשים מתכנסים ומוכנים ליציאה לכל מקום בארץ ובעולם", אמר.

לדבריו, אף שעברו יותר מ-24 שעות מאז רעידת האדמה, עדיין יש תקווה להציל לכודים. "בכל אירוע מהסוג הזה יש את הסוגיה של כיס האוויר: מי שנקלע אליו יכול לנשום, ויש מקרים שבהם מטפטפים מים אליו. לכן, כל הכוחות, בכל אירוע, עובדים ומתכוננים להוצאה", הסביר. "הוצאו גם לאחר עשרה ימים ו-14 יום, אבל אלה היו אירועים נקודתיים. בדרך כלל, ניתן להוציא עד 72 שעות. זה מתבסס על הבנה וידיעה בתוך הבתים עצמם ועל מודיעין אוכלוסייה שאנחנו אוספים כשמדברים עם התושבים. הדבר המרכזי זה להגיע לאתר, להשתיק אותו ולשמוע עם מישהו דופק או צועק".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחרי יממה של פעולות חילוץ: מניין ההרוגים ברעש באיטליה זינק ל-247
"את מסוגלת לנשום?": תיעוד ניסיון חילוץ מבין ההריסות באיטליה
מומחה רעידות אדמה: "קשה לחזות איך יראה רעש עוצמתי בישראל"

(עדכון ראשון: 22:17)

פעולות החילוץ אחרי רעידת האדמה באיטליה, אוגוסט 2016. רויטרס
פעולות החילוץ, הלילה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילדה בת עשר מחולצת מבין ההריסות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully