וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למפכ"ל: "השעה לאלתר שוטר שהואשם בהטרדת מתנדב"

15.8.2016 / 18:50

במכתב שכתבה לאלשיך התייחסה מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית להמשך עבודתו של מנשה יוסף, שוטר בתחנת מסובים שהואשם בליטוף רגלו ואיבר מינו של מתנדב. "הוא עלול לסכן אחרים, רק מדיניות מחמירה תמגר את התופעה"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ריאיון באולפן וואלה! NEWS עם מ' שהוטרד בידי שוטר)

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, פנתה היום (שני) למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בבקשה להשעות או לפטר את השוטר מנשה יוסף, שהואשם בהטרדה מינית של מתנדב שעבד עמו בתחנת מסובים. "לפי הפרסומים, השוטר יוסף ממשיך לשרת במשטרה וזהו מצב בלתי מתקבל על הדעת, משום שהוא עלול לסכן מתנדבים או שוטרים אחרים העובדים תחתיו או עמו", כתבה.

סוליציאנו פירטה במכתבה את חלק מעובדות כתב האישום נגד יוסף, לפיהן נהג ללטף את רגלו ואת איבר מינו של מ', מתנדב בתחנת מסובים, על אף שהאחרון הביע התנגדות וסלידה מהמעשים. כמו כן, בעת עבודתם המשותפת יחד במשמרות הערב, נטען כי יוסף העיר שוב ושוב למתנדב הערות הקשורות במיניותו.

"חשוב לציין כי עצם העובדה שמתנדב גבר העז להתלונן אינה דבר מובן מאליו, משום שעדיין רווחת התפיסה כי גברים אינם יכולים להיפגע מינית, וכי מי שמעז לעשות זאת, חייב לאזור הרבה מאוד כוחות ותעצומות נפש", כתבה בפנייתה. היא הוסיפה כי בשל כך, יש להתייחס לתלונתו של מ' בחומרה "ולעקור את נגע ההטרדות המיניות במשטרה מהשורש".

עוד בוואלה! NEWS:
"מפחדים ללכת לישון": תושבים בנגב חוששים בשל גל פריצות חמור
בכפוף לשימוע: ראש עיריית אשקלון יואשם בשוחד ובהלבנת הון
כמיליון ש' ב-5 שנים: עורכי דין מונו ללא מכרז לוועדה והשתכרו הון

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה היום – מסיבת עיתונאים בנוגע לפיגוע בדיזינגוף. תצפית TPS
"רק מדיניות מחמירה נגד הפוגעים תוביל למיגור התופעה". אלשיך/תצפית TPS

לדבריה, העובדה כי רק בשנה האחרונה התפרסמה שורת פרשות חמורות על פגיעות מיניות מצד קצינים במשטרה מדגישה את החשיבות "להעביר מסר חד משמעי וברור לכל שוטר ולכל קצין". "חשוב שהמסר יבוא לידי ביטוי גם בהחלטה להשעות לאלתר שוטר שנגדו הוגש כתב אישום", כתבה ובסיום פנייתה הוסיפה: "רק מדיניות מחמירה כלפי הפוגעים ושינוי התרבות הארגונית יוכלו להוביל למיגור התופעה, שפוגעת קשות בשוטרות ובקצינות כמו גם באמון הציבור כלפי המשטרה".

לפני כשבועיים שוחח מ' עם אולפן וואלה! NEWS וסיפר על הפרשה. בין היתר, סיפר כי לאחר שנודע לו כי החשדות נגד יוסף הבשילו לכדי כתב אישום, ביקש לחזור למשטרה – אך נתקל בסירוב. "קצין המתנדבים אמר 'אני לא מוכן שתחזור כי השוטרים לא ירצו לעבוד איתך'. מבחינתו זה נגמר. זו שאלה של למה למתנדב כביכול אין זכויות, ולשוטר יש", סיפר מ'.

"הייתי קפוא בפעם הראשונה, זה משהו שנופל עליך כרעם ביום בהיר, אי אפשר לדעת מתי ואיפה זה יבוא", סיפר מ' על משמרותיו המשותפות עם יוסף. "המעשים החלו בפעם הראשונה כשהגעתי למשמרת, ושובצתי איתו בניידת. תוך כדי משמרת הלילה הזאת, בסיור, הוא התחיל בשיחות עם אופי מיני", הוסיף. לאחר מכן, טען כי ביקש מיוסף להפסיק, אך האחרון "שלח ידיים ונגע במקומות המוצנעים". "הסברתי לו שאני לא בעניין, אמרתי 'די, מספיק, זה לא נעים לי', אבל הוא המשיך. זה קרה ארבע או חמש פעמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully