וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים אחרי מותו: בית הרב עובדיה יוסף יהפוך למרכז למורשתו

14.7.2016 / 10:30

ביתו המיתולוגי בירושלים של מנהיגה הרוחני של ש"ס עובר שיפוצים לקראת הפיכתו ל"בית מורשת מרן". הוא יכלול את ספרייתו וחדר הלימוד של הרב, ואברכים שעוסקים בכתיבת ספריו יעבדו מהמקום

ספק 500

דירת מגוריו של הרב עובדיה יוסף הופכת ל"בית מורשת מרן". הבית המיתולוגי של מנהיגה הרוחני המנוח של ש"ס, בשכונת הר נוף בירושלים, עובר שיפוצים נרחבים, לקראת הפיכתו למרכז מורשת לזכרו של הרב.

במהלך שנות חייו של הרב יוסף, הפך הבית הממוקם ברחוב הקבלן בשכונה למוקד כוח מרכזי. אישי ציבור, פוליטיקאים וגורמים בכירים בהנהגת המדינה עלו להתייעצויות עם הרב, שהעביר בו את רוב שעות היממה בלימוד.

בקרוב, שלוש שנים אחרי מותו, יהפוך הבית ל"בית מורשת מרן". הוא יכלול, ככל הנראה, את הספרייה ובה מאות ספרי לימוד, חלקם בעלי ערך גבוה, וחדר הלימוד של הרב כפי שהיה נראה בימי חייו. בנוסף לכך, אברכים שעוסקים בכתיבת ספרים יעבדו מהמקום, ובבית כנסת הממוקם בדירה מתחת לדירת המגורים יפעל כולל, שבו ילמדו אברכים משך רוב שעות היממה.

לקריאה נוספת:
כל הצדדים ניצחו: תשעה דיינים חדשים מונו לבית הדין הרבני הגדול
נשים הן סנטימנטליות, הומואים הם חולים: משנתו של הרב הצבאי לעתיד
המשטרה מתנגדת למצעד הגאווה בבאר שבע: "סיכון ממשי לחיי אדם"

הרב עובדיה יוסף מורדם ומונשם בביה"ח הדסה.
דירתו תהפוך לבית "למורשת מרן". הרב עובדיה יוסף

המרכז יפעל תחת אבטחה. לפי שעה טרם ברור אם תתאפשר אליו כניסה חופשית של מבקרים פרטיים או קבוצות מאורגנות בלבד. אחד מבני המשפחה טוען כי "דבר מזה עדיין לא סופי".

השיפוצים בדירה מתמקדים בשלב זה בחדרי השינה. לעומת זאת, הספרייה, חדר הלימוד של הרב הממוקם בסמוך וסלון הבית יישמרו. מה שאפשר את השיפוצים זו עסקה שנחתמה באחרונה בין עשרה מתוך 11 ילדיו של הרב יוסף, שלפיה כל אחד ימכור את חלקו לעמותת "מאור ישראל" שבניהולו של האח הצעיר משה, תמורת סכום של כמיליון שקלים. עו"ד ישראל באך ייצג את המעורבים בעסקה.

מי שלא הסכים למכור את חלקו בדירה הם נכדי הרב, ילדיו של הבן הבכור של הרב עובדיה, הרב יעקב יוסף, שהלך לעולמו בחיי אביו. המשמעות היא כי חלק יחסי מהדירה עדיין בבעלותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully