וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מתנגדת למצעד הגאווה בבאר שבע: "סיכון ממשי לחיי אדם"

13.7.2016 / 0:22

משטרת מחוז הדרום מסרה את תגובתה לעתירה לבג"ץ שהגישו מארגני המצעד, שדרשו לאשר את קיום האירוע ברחוב מרכזי בעיר. בין היתר, ציינה המשטרה כי המצעד עשוי להוות "פגיעה קשה ומשמעותית בחופש התנועה, התעסוקה וברגשות דת"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: אלפים במצעד הגאווה בחיפה, בחודש שעבר)

בתגובה לעתירת מארגני מצעד הגאווה בבאר שבע, שהוגשה אתמול (שלישי) לבג"ץ, בדרישה לאפשר את קיום המצעד בתוואי המקורי בשדרות רגר המרכזיות בעיר, מסרה אמש משטרת מחוז הדרום את תגובתה המקדימה לעתירה. בתגובתה, הסבירה המשטרה כי ההחלטה על שינוי תוואי המצעד התקבלה בשל "סיכון ממשי ברמת הסתברות גבוהה לפגיעה בחיי אדם". מחר בשעות הצהריים ייערך הדיון בבג"ץ.

כמו כן, ציינה המשטרה "פגיעה קשה ומשמעותית בחופש התנועה, התעסוקה ובמרקם החיים", לצד "חסימת ציר חירום משמעותי המוביל למרכז הרפואי סורוקה", עוד צוין בתגובת המשטרה. בנוסף לכך, טענה המשטרה כי תוואי המצעד המבוקש, באזור שבו קיימים מוסדות דת, "מהווה פגיעה עמוקה וקשה ברגשות דת".

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לבג"ץ: קהילת הלהט"ב בבאר שבע נלחמת על קיום מצעד גאווה
קהילת הלהט"ב בבאר שבע מתכננת מהפכה ודורשת תקצוב ומצעד גאווה
"אנחנו בכל מקום": מצעד הגאווה באיסטנבול הוא מלחמת קיום

מצעד הגאווה בחיפה, יוני 2016. ערן גילווארג
"פגיעה עמוקה וקשה ברגשות דת". צועדים במצעד הגאווה בחיפה, בחודש שעבר/ערן גילווארג

בנוסף לכך, הבהירו במשטרה כי בהתאם לטענת העותרות, עמותת "בית גאה" בבאר שבע והאגודה לזכויות האזרח, אכן ניתן אישור בעל פה לקיים את המצעד בשדרות רגר, אולם הבהירו כי הוא כפוף לאישורו של מפקד המחוז ניצב דוד ביתן. אמש הודיעה המשטרה למארגני המצעד, שייערך ביום חמישי, כי תוואי המצעד בשדרות רגר אינו מאושר, והציעה שתי אפשרויות של רחובות צדדיים לקיום המצעד.

"בית גאה" בבאר שבע מקדם בחודשים האחרונים את מצעד הגאווה בעיר, כנהוג בערים גדולות אחרות בישראל ובעולם. התוואי המתוכנן למצעד, שדרות רגר, הוא רחוב מרכזי שבו מתקיימים באופן תכוף אירועים גדולים, כולל אירועי מחאה. הרשויות בעיר הערימו קשיים על בקשות המארגנים, והמצעד נדחה פעמים רבות. לבסוף, נקבע התאריך לקיום המצעד ביום חמישי הקרוב, מחניון ויטמן שבעיר העתיקה ועד בניין העירייה לאורך שדרות רגר, אולם האישור הרשמי טרם נחתם.

ביום ראשון נערכו ניסיונות לברר במשטרה מדוע האישור לא מגיע, ונציגי המשטרה השונים טענו בפני נציגי "בית גאה" כי יש "התפתחויות חדשות", ומכך נובע העיכוב. באותו יום פורסם שרב העיר באר שבע נפגע עם מפקד מחוז הדרום ועם ראש עיריית באר שבע, ולחץ עליהם להעביר את המצעד למקום לא מרכזי. מאוחר באותו היום הודיעה משטרת באר שבע למארגנים כי היא חזרה בה מהכוונה לאשר את המצעד בתוואי שסוכם וכעת מוכנה לאשר ל"בית הגאה" לצעוד רק ברחובות צדדיים.

קמפיין למען קיום מצעד הגאווה בבאר שבע, יולי 2016. פייסבוק, צילום מסך
"לא תשתיקו אותנו". קמפיין למען קיום מצעד הגאווה בבאר שבע/צילום מסך, פייסבוק

המארגנים דחו את הצעות הפשרה וטענו כי המשטרה נכנעה ללחצים פוליטיים מצד בכירים בעיריית באר שבע ומצד הרב הראשי של העיר, יהודה דרעי. "משטרת ישראל אישרה לנו את תוואי הצעדה ואמרו לנו שצריך רק חתימה פורמלית של מפקד המחוז, ועכשיו הם החליטו לשנות את תוואי המצעד לרחובות פנימיים", הסבירה עו"ד סמדר בונן, המייצגת את מארגני מצעד הגאווה. לדבריה, "ראש העיר רוביק דנילוביץ' ורב העיר נפגשו עם מפקד המחוז ניצב דוד ביתן כדי להגיע לפשרה, שהאירוע לא יהיה ברחוב המרכזי. המשטרה נכנעה ללחצים פוליטיים ופועלת שלא על פי חוק".

בעתירה לבג"ץ, שהגישו עורכי הדין אבנר פינצ'וק ושרונה אליהו חי, נטען כי "החלטת המשטרה לחזור בה ערב קיום המצעד מהמסלול שסוכם אינה סבירה ופוגעת בחופש המחאה". לדברי עו"ד אליהו חי, "נראה כי סירוב המשטרה לאשר את המצעד ברחוב המרכזי בעיר נובע מהפליה פסולה ומשפילה של בנות ובני קהילת הלהט"ב, תוך כניעה ללחצים ולשיקולים זרים. אנחנו מאמינים שבית המשפט יאפשר לקהילה הגאה בבאר שבע לממש את זכויותיה".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully