וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקביעה על "חולשה ראייתית": שלום דומרני יישאר במעצר

30.6.2016 / 9:34

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי ראש ארגון הפשיעה ושניים מאנשיו יישארו במעצר עד לקבלת תסקיר מבחן מרשויות הרווחה. זאת אף שבשבוע שעבר הורה בית המשפט העליון לבדוק חלופות מעצר. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן, לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, צילום: שי מכלוף

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע היום (חמישי) כי ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני ושניים מאנשיו – שלומי באסה ורועי בונקר יישארו במעצר עד לקבלת תסקיר מבחן מרשויות הרווחה. זאת אף שבשבוע שעבר קבע העליון כי יש לבחון חלופות מעצר עבור השלושה.

במהלך הדיון התפתחה מהומה בין עורך הדין משה יוחאי, סנגורו של באסה, לבין נציגי הפרקליטות. עו"ד יוחאי כינה את התנהלות הפרקליטות בתיק "בושה" וטען כי הפרקליטים שמחים לאיד ומתנהגים באופן מבזה. לאחר הדיון, טענו גורמים בפרקליטות כי מתחילת הפרשה חלק מהפרקליטים מרגישים מאוימים. לדבריהם, הם קיבלו בתחילתה איומים, וחלקם אף בודקים את הרכבים שלהם בכל בוקר. אבל הם לא נכנעים לאיומים האלה. הם ממשיכים לעסוק בפרשות בלי חשש ובלי מורא.

בשבוע שעבר אמר שופט העליון סלים ג'ובראן כי לא יתערב בהחלטת המחוזי הקודמת, אך לאחר שבחן את טענות הצדדים, טען כי יש לקבל את הערר של השלושה ולהשיב את הדיון לבית המשפט המחוזי כדי שיבחן חלופות מעצר. "אין לכחד כי נשקפת מהעוררים מסוכנות", הסביר, והוסיף כי דווקא הראיות בעבירות החמורות יותר של ניסיון רצח חלשות. "לא שוכנעתי כי מסוכנותם של העוררים (דומרני ואנשיו), כפי שהיא משתקפת מכתב האישום ומעברם הפלילי, היא מובהקת עד כדי כך ששום חלופת מעצר לא תוכל, ברמה העקרונית, להפיג אותה", קבע השופט. "החולשה הראייתית ביחס לעבירות הניסיון לרצח באישום הראשון וביחס לאישום השלישי כולו, מקהה במידה מסוימת את החומרה העולה מכתב האישום".

לקריאה נוספת:
העליון קבע: חרף האישום בניסיון רצח - יש לבחון חלופת מעצר לדומרני
למרות הראיות החלשות: שלום דומרני נעצר עד תום ההליכים

שלום דומרני, דיון בבקשת מעצר עד תום ההליכים, בית משפא מחוזי באר שבע. 30 ביוני 2016. שי מכלוף
הראיות חלשות. דומרני, היום/שי מכלוף

דומרני מואשם בעבירות של ניסיון לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע, מתן אמצעים לביצוע פשע ועבירות בנשק. כתב האישום שהוגש נגד השלושה מתאר תחילה סכסוך שהתגלע בין דויד קריחלי, המכונה "דטו", לבין יוסי אדרי. לפי כתב האישום, אדרי, מכריו ועד מדינה, ביקשו לפגוע במקורבים ל"דטו" שמשתייכים ל"קבוצה הגרוזינית". לאחר מכן הם יצרו קשר עם מקורבי דומרני, החברים ב"קבוצה האשקלונית", נגד דטו, "הקבוצה הגרוזינית" ואנשיו של בני שלמה – שהיה מסוכסך עם ראש ארגון הפשיעה הדרומי ואנשיו.

כתב האישום מפרט כי בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2014 ויוני עד אוקטובר 2015 אירעו כמה תקריות פליליות, ובהן הצתת רכבו של מנשה מאור אשר השתייך ל"קבוצה הגרוזינית", וכן פיצוץ שבו הוא נהרג ונפצעו דודי בוטרשווילי ויוסי קריחלי, אחיו של "דטו". כמו כן, נתפס בגן הלאומי באשקלון מטען חבלה שיועד נגד יריבי הקואליציה, ושלום שלמה, אחיו של בני שלמה - נרצח. עד המדינה פנה אז ליחידה המרכזית של מרחב לכיש במשטרת ישראל, ובעקבות פנייתו הפעילה אותו המשטרה בתור סוכן וסיכלה כמה אירועים נוספים.

(עדכון ראשון: 8:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully